Gå til innhold

Gaming laptop - m stor mulighet for å customize


artie

Anbefalte innlegg

Tjena alle sammen, har nettopp registrert meg som bruker her, og er heller grønn når det kommer til bærbare datamaskiner.

 

Etter flere år med sikling etter blant annet notebooks fra www.alienware.com så lurer jeg først og framst på om det finnes noen tilsvarende forhandlere som leverer til norge (var ikke mulighet for å få tilsendt til norge når jeg så på shipping listen deres)

 

I utgangspunktet er jeg ute etter en maskin som ligger rundt 16.000 uten moms. Jeg kommer til å benytte den primært til gaming, forutenom annen standard rutine som litt universitetsarbeid i word, og litt film/ musikk.

 

Ser at den beste maskinen fra alienware kommer med SLI 7950, nå har det jo kommet en god del nyere skjermkort på markedet, som også støtter directx 10 (selv jeg har fått et inntrykk av at det er rather buggy atm) så tenker jeg at det er jo like greit å ha støtte for dette ettersom man ikke vet hva framtiden byr. Derfor satser jeg helst på 8700. Det er forsåvidt et krav at spill som Bioshock flyter :-)

 

Når det gjelder skjermstørrelse m.v. så er jeg i ute etter noe rundt 15", trenger ikke så alt for mye hd plass, så 120 gb vil være tilstrekkelig. Minimum 2gig ram. Om den i tillegg har ok batteritid er det et +.

 

Think thats about it, håper på å få noen gode forslag.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dell xps kjører 8700gt i sli, kostbar men jævli bra. ellers så har du jo toshiba x200 og asus c90. sistnevnte skal gå ann å customize mye

9647275[/snapback]

 

Jeg finner kun XPS med 13" og 17" skjerm :D

 

Skal sjekke asus og toshiba..

 

takk for kjappe svar btw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...