Gå til innhold

Hvilket Skjermkort burde jeg velge


aeskav

Anbefalte innlegg

Går i tankene om å innvistere i et nytt skjermkort, som dere ser så er det et noe gammelt kort som står i dag. Hvilket burde jeg velge. Bruker maskina mye til spilling og noe filmtitting, men hadde ikke tenkt å blakke meg helt heller.. Vil gjerne høre deres erfaringer på div kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp R9500Pro, eller noe annet ATI-kort, sier nå jeg.

Har faktisk prøv samtlige av ATIs grafikk-kort, med untak av Rage-brikkene. Da GF256 kom, lanserte ATI sitt første Radeon-kort med brask og bram, og undertegnede løp og kjøpte det, fordi kortet lovte "enorm" ytelse da...Ei stund etter lanserte nVidia en av sine beste serier, GF2, som rokka vilt, i forhold til andre...

 

Etter ymse forsøk på å klokke opp mitt GF2 GTS, klikka brikka, men pytt, pytt. Men nok om det. Litt off topic, men historien er litt viktig. Jeg fulgte GF-serien opptil TI4600, og kjøpte ett R9700pro, i håp om at ATI hadde skjerpet seg når det gjalt driverne til sine kort, og ble vel egentlig possitivt overasket over både ytelsen, og det faktum at kortet faktisk fungerte som bare det. Uheldigvis fungerte kortet sjelden i spill av litt eldre karakter, noe som irriterte undertegnede så voldsomt, at jeg bytta det ut med ett GF Ti4600. Skal du ha ett kort som gir en høy skrytefaktor, fordi du scorer høyt i 3dmark2001, er det ikke tvil om hvilket kort du skal ha, men ønsker du ett kort med den beste bakoverkompabiliteten på markedet, så velger du TI4600, eller TI 4200, der sistnevnte fremdeles gir mye for pengene.

 

Hvis nå det overnevnte ikke er så viktig, kan du kjøpe R9700Pro, og glede deg over framerates på over 100 i Nature-demoen i 3dmark2001. Det var etter min mening det eneste med kortet som imponerte meg, resten var ett sorgens kapittel, og det ble en kjedelig erfaring. Riktig nok solgte jeg mitt første Ti4600-kort, så det gikk greit...

 

Tolk meg rett, dette er ikke ett forsøk på å rakke ned på noen av produsentene, men ett forsøk på å gi ett objektivt syn på pros og Cons med disse korta, for som kjent, TI4600- korta er ikke markedets raskeste lengre, der har nok ATI trukket esset. Tiden vil vise hvem som er best.

 

Beemer,

"Hastighet er ikke alt, bare en stor del"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

vær litt seriøs, blib mener rv350 er ute innen en måned *ROFL*

dere anbefaler samtidig kort som er hakket over det nivået han ligger på, altså, cpuen og minne vil være flaskehals deluxe hvis du skulle benytte deg av 9500 pro eller raskere..

se på specsene før dere anbefaler kort ut av vildens sky.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp R9500Pro, eller noe annet ATI-kort, sier nå jeg.

Har faktisk prøv samtlige av ATIs grafikk-kort, med untak av Rage-brikkene. Da GF256 kom, lanserte ATI sitt første Radeon-kort med brask og bram, og undertegnede løp og kjøpte det, fordi kortet lovte "enorm" ytelse da...Ei stund etter lanserte nVidia en av sine beste serier, GF2, som rokka vilt, i forhold til andre...

 

hmm.. vil nå heller si at du har vært uheldig med din HW mix da. spiller en masse eldre spill på mitt ATI Redeon 9700Pro med de nyeste driverene, uten problemer... så hvor objektivt den meningen er.. veeeelll..

 

Men uansett, ATI lager veldig bra skjermkort og det samme gjør NVIDIA.. den ene er raskere den ene dagen, og visa vers... :)

Lenke til kommentar

Trenger du virkelig nytt skjermkort?

Jeg har også GF2, og ikke hatt noe problemer med å kjøre noenting.. nå har jeg [email protected] men likevel.. er vel kanskje ikke noe vits i å kjøpe nytt skjermkort når resten av systemet ikke er noe spess bedre..

Etter min mening følger skjermkortet og resten av pcen hverandre, og da ville jeg heller ventet og oppgradert hk/ram/cpu før jeg kjøpte nytt skjermkort:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

weer: rart du ikke har problemer...

de fleste spill bruker skjermkort kreftene mest, ikke cpu, ( foruten quake 3 som er mer cpu basert ) og med et geforce 2 så blir det ikke mange krefter å ta ut :roll:

 

kjøper man et skjermkort som er en god del bedre enn resten av pcen så blir mest sannsynlig cpu eller minne flaskehalsen, kjøper du et for dårlig slik som weer så blir skjermkortet flaskehalsen.

hadde jeg vært deg så hadde jeg skaffet meg et billig kort,eventuelt spør på flere forum om hva de mener passer best til deg, jeg mener selv at et ti 4200 blir for raskt og cpu eller minne vil bli flaskehalsen din.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er skjermkortet mitt en stor flaskehals, men det jeg mente var at han har vel ikke noe bruk for ett nytt skjermkort med det systemet han har, og da burde han jo heller kjøpe nytt hk/cpu/ram, ettersom det ikke virker som det kommer noe revolusjonerende på denne fronten før litt senere ut på året, mens det ikke er lenge til geforce FX kommer og da kommer skjermkort prisene generelt til å synke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...