Gå til innhold

Noen som vet når RH 8.1 kommer?


xeon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det værste jeg har hørt.. Og hva mener dere er bra da? Debian, Gentoo?

 

Jeg vil uten tvil si at ved å hoppe rett på Slackware, så har jeg lært mer enn ved å starte med Red Hat hvor man "får alt ferdig oppsatt".

 

Mitt inntrykk av RH kommer av at det var det jeg kjørte i korte perioder for mange år siden.

 

Men jeg vil fortsatt si at de inntrykk jeg får (bl.a. her på forumet) er at RH er en newbie-distro for de som vil ha alt ferdig oppsatt og klart til bruk.

Lenke til kommentar
Redhat 8 er en TREG distro.

Fant ut det ved å gå over til slackware.

Brukte det de første månedene som n00b, og gikk over til slackware senere. Det gikk nok litt raskere ja....

 

Helt enig der, RH er treig. Hvorfor det ? Jo kjernen er fullpakket med støtte (innebygd eller modul) til en haug med hardware du ikke har, alle RPM binærpakkene av applikasjonene er kompilert for å fungere på en rekke prosessorer samtidig, dvs distroen er ikke kompilert for maksimal utnyttelse av prosessoren. Itillegg installeres en masse møkk man sjelden har bruk for.

 

Gleden var derfor stor da jeg oppdaget gentoo for en tid siden :-)

 

Bygde hele systemet fra bunnen av (bootstrap fra stage1)

Hele utviklingsmiljøet (gcc) ble optimalisert, og dette ble brukt til å bygge f.eks X og KDE fra siste "stabile" kildekode, og dermed maks optimalisert for den prosessoren som faktisk kjører programmene

 

Tar i overkant av 24 timer, men det er det verdt !

Lenke til kommentar
Our staff of 300 engineers includes six of the top 10 Linux kernel developers, seven of the top 10 open source development tools engineers. Together they create, compile, and test software--all while continuously releasing it back to the community and our partners.

 

One of the biggest reasons enterprises are coming to Red Hat: Red Hat Network, our Internet service for software delivery and management. It's the pipeline that lets our customers tap into real-time open source innovation. To date it has delivered 5 million software packages to more than 300,000 Linux servers.

 

RH er den største aktøren, og jeg ser virkelig ikke hvorfor man ikke skal like dem. Det er helt enkelt et genialt OS, men jeg skal virkelig ikke si at RH ikke er tregt. Det er veldig tregt, men alt som følger med er tilnærmet helt i orden. Og slik som strips over her har demonstrert for meg når han har kompilert OpenOffice.org så har tekstformateringen vært mindre vellykket... Under RH, ingat problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...