Gå til innhold

Billig 32"LCD TV QPVision LD3280 vs Tatung V32MCGI


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ute etter en billig men OK 32" LCD TV. Prisklasse max ~6000.

TV`en skal benyttes på et forholdsivis lite hybelrom < 15kvm. TV-titting og DVD.

 

Har surfet litt rundt og kommet frem til to kandidater:

 

- Tatung 32" LCD-TV V32MCGI

Pris ca 5000,-

 

- QPVision 32" LCD LD3280

Pris ca 6000,-

 

Per i dag er det analoge tv signaler som vil bli benyttet.

 

Hvilken av disse er det beste valget? Eventuelt, er det noen bedre kandidater i samme prisklasse?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan i alle fall si at LD3280 er meget bra på analoge signaler.... men hvordan den er opp mot Tatungen har jeg ikke noe grunnlag for å komentere!!

 

Er i alle fall meget fornøyd med min qpVision. Storebror LD4280 er testvinner i Lyd og Bilde, og jeg er ganske sikker på at lillebror har samme LCD-panel.

 

Spesifikasjonene til qpVision er meget bra tatt prisklassen i betraktning...

 

-Kontrastforhold 1600:1

-Lysstyrke 600 cd/m2

 

Mens Tatungen har:

 

-Kontrastforhold 1000:1

-Lysstyrke 550 cd/m2

 

Vet at spesifikasjoner på papiret ikke er hele sannheten, men panelet i LD3280 er nyeste generasjon Samsung-panel, så tviler ikke på at det er et bra panel...

 

Hadde vært genialt med en test av disse to TVene opp mot hverandre.... tror det er mange som lurer på akkurat dette, siden de er i ca. samme prisklasse!

 

qpVision er i alle fall, etter min mening, et røverkjøp :)

 

Edit: Ja, var vist samme testen som er i VG og Lyd & Bilde, og ikke to forskjellig som jeg først trodde :)

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
Jeg ville solt på vg sin lys og bilde test og gått for QPvision.

9639130[/snapback]

 

OT: Sorry, ikke ment som en frekkhet, men når begynte vg å teste lys :!:

 

Men er forøvrig enig med deg... Jeg setter lit til Lyd & Bilde sine tester!

9639159[/snapback]

 

Haha :D får vel legge meg nå, ihvertfall når jeg ikke kan forskjell på lyd og lys :p

 

gnite

Lenke til kommentar
kan i alle fall si at LD3280 er meget bra på analoge signaler.... men hvordan den er opp mot Tatungen har jeg ikke noe grunnlag for å komentere!!

 

Er i alle fall meget fornøyd med min qpVision. Storebror LD4280 er testvinner i Lyd og Bilde, og jeg er ganske sikker på at lillebror har samme LCD-panel.

 

Spesifikasjonene til qpVision er meget bra tatt prisklassen i betraktning...

 

-Kontrastforhold 1600:1

-Lysstyrke 600 cd/m2

 

Mens Tatungen har:

 

-Kontrastforhold 1000:1

-Lysstyrke 550 cd/m2

 

Vet at spesifikasjoner på papiret ikke er hele sannheten, men panelet i LD3280 er nyeste generasjon Samsung-panel, så tviler ikke på at det er et bra panel...

 

Hadde vært genialt med en test av disse to TVene opp mot hverandre.... tror det er mange som lurer på akkurat dette, siden de er i ca. samme prisklasse!

 

qpVision er i alle fall, etter min mening, et røverkjøp :)

 

Edit: Ja, var vist samme testen som er i VG og Lyd & Bilde, og ikke to forskjellig som jeg først trodde :)

9639146[/snapback]

 

Takk for svar :thumbup:

Syntes selv QPVision LD3280 ser interessant ut. Det du sier at den er god på analoge signaler er et stort pluss. Skal prøve å få sett på denne hos forhandler de nærmeste dagene.

 

Er det andre aktuelle modeller i prisklasse max 6k?

Endret av MurDoX
Lenke til kommentar

Var innom Elkjøp en tur i dag. Ble anbefalt Philips 32PFL5322 eller en litt dyrere LG 32LC46

 

Philips 32PFL5322 var priset til 7495,- og LG LG 32LC46 til 7995,-

 

Har surfet litt rundt og ser at Siba og Lefdal selger Philipsen til 5995. Tror dette er en veldig aktuell modell. Så klart forskjell på fargene / kontrastnivået på disse i forhold til litt billigere modeller.

 

Edit: Ser også at MPX har weekend tilbud på Tatung 32" V32MCGI til 4295,-

Er dette noe å vurdere opp mot nevnte modeller tro? Er en ganske stor prisforskjell..

Endret av MurDoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...