Gå til innhold

Problemer med fax (Canon L100)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et problem med en fax som får mottat fax, men den får ikke sendt.

 

Modellen er en Canon L100 og det står dessverre ingenting om dette problemet i manualen som fulgte med.

 

Jeg blir fortalt av kunden (Kunden sitter i Ålesund og jeg i Hamar så jeg ser ikke faxen fysisk), at det står "linje opptatt" i displayet da han prøver og sende fax.

 

Ut i fra den informasjonen, er det noen som har en glup idè eller trenger dere mer informasjon om oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror kunden har digital telefonsentral, og ruter fax-signalet gennom den. Eller så har han fax-kompatibel linje, men har glemt å sette inn 0 for å komme gjennom sentralen til eksternt nummer.

9634329[/snapback]

 

 

Så hvis vi tester, så skal kunden kunne taste inn 0 forran fax nummeret og da kan det hende det fungerer? (Om jeg har forstått deg riktig her?) :)

 

Hvis han har digital telefonsentral.. Hvilke konsekvenser vil det ha?

Lenke til kommentar

Tja, vet egentlig ikke så mye om telesystemer, men har satt opp konferansetelefoner og fax gjennom ericsson-sentraler. Der må jeg fortelle sentralbordet at disse linjene skal routes utenom (tror disse sentralene fanger utgående samtaler, om ikke ekstern-prefiks slås først).

 

Et sikkert tegn på at linjene er bundet mot sentral er at de bruker slike md-110 ericssen telefoner, og har internnummer i bedriften... Rent praktisk vet jeg ikke hvordan det gjøres, men det kommer en mann fra ett eller annet sted og switcher linjen i sentralen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...