Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenors "multimodem" og ip-telefoni


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Var i dag å skaffa meg ett slikt multimodem og ip-telefoni fra telenor. Men det er bare slikt "opptattsignal" når jeg tar av røret. Inne i multimodemet står det at "telephone" ikke er registrert. Stort rødt kryss :)

 

Noen som vet om jeg bare skal gi den litt tid, eller bør jeg kontakte telenor?

 

Mvh

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet

Alle bytte av modem hos Telenor etter ca 1.september resulterer i et multimodem. (Speedtouch 780)

Selv om det er integrert telefoni i denne så er ikke denne tjenesten aktiv førTelenor gjør den aktiv.

Dette skjer ved fjernprovosjonering vha MAC-adressen. (eller en TR-069 sesjon)

 

Så hvis en ikke hadde IP-telefoni fra før så vil det fortsette å være et stort rødt kryss på denne tjenesten.

Skrevet

Hvis du har bestilt IP-telefoni hos telenor, må modemets MAC-adresse registreres (står på undersiden av modemet). Ta med deg brukernavnet ditt og gå inn på telenor.no/multimodem. Resten burde være selvforklarende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...