Gå til innhold

Broadway by dawn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite stemningsbilde tatt på Broadway i høst.

Masse rot, masse lys farger og inntrykk. Bildet er hektisk og stressende, akkurat som Broadway er.

Må sies at det er tatt med Fujifilm F40fd, lettere moddet i Lightroom.

Er det noe dere liker, eller sender vi det i trash-bin?

 

 

9609266[/snapback]

 

Det ble litt mye rot synes jeg. Det leder liksom ingen vei. Teknisk er det vel greit, men det er greit å tenke litt på komposisjonen kanskje?

 

Håkon

Lenke til kommentar

Det er egentlig det som er meningen med hele bildet. Om man skal tenke "gylne snitt", linjer osv i et sånt type bildet, kan man like godt la være å ta det. Tanken var at det skulle illustrere hvor hektisk det er rundt Times Square, og hvor mye som skjer. Om du ser nøye etter i bildet finnes det en hel mengde symbolikk, bl.a. skilt om surveillance camera, rødt lys for kjørende, rødt for gående i to retninger, Virgin, slåsskjempe (UFC), sanger, Planet Hollywood osv. Alt sentrert rundt skiltet Broadway, som skal være hovedblikkfang.

Dette er ihvertfall tanken bak, om jeg har lykkes eller ikke er helt klart et diskusjonstema.

Ser at jeg skulle hatt litt mer i underkant, fått med hele fotgjenger lysrekka. Takk for tilbakemelding.

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar
Det er egentlig det som er meningen med hele bildet. Om man skal tenke "gylne snitt", linjer osv i et sånt type bildet, kan man like godt la være å ta det. Tanken var at det skulle illustrere hvor hektisk det rundt Times Square, og hvor mye som skjer. Om du ser nøye etter i bildet finnes det en hel mengde symbolikk, bl.a. skilt om surveillance camera, rødt lys for kjørende, rødt for gående i to retninger, platesjappe, slåsskjempe, sanger osv. Alt sentrert rundt skiltet Broadway, som skal være hovedblikkfang.

Dette er ihvertfall tanken bak, om jeg har lykkes eller ikke er helt klart et diskusjonstema.

Takk for tilbakemelding.

9609369[/snapback]

 

Jeg forstår hva du har vært ute etter. Mulig det hadde hjulpet å kutte litt på høyresiden eller gått litt bak og til høyre (hvis mulig) når du tok bildet? Selv om man ikke tenker gyldne snitt og linjer så går det kanskje an å finne vinkler der ting fungerer bedre enn det gjør her?

 

Håkon

Lenke til kommentar

Et salig kaos med tilsynelatende totalt fravær av sammenheng. Det er ganske stilig når man får "festet slike ting til film", fordi det fortoner seg så absurd for mange mennesker i andre land. Jeg synes det er fascinerende, og liker å studere detaljene i slike bilder. At det har en litt utbrent himmel gjør absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Et salig kaos med tilsynelatende totalt fravær av sammenheng. Det er ganske stilig når man får "festet slike ting til film", fordi det fortoner seg så absurd for mange mennesker i andre land. Jeg synes det er fascinerende, og liker å studere detaljene i slike bilder. At det har en litt utbrent himmel gjør absolutt ingenting.

9609591[/snapback]

 

Enig med PMnormal her. Slike bilder er morsomme, jeg sitter ofte i flere minutter å ser etter hva som finnes i bildet, så lurer jeg på hva de forskellige tingene er. For eksempel den fyren som jesper på den plakaten, hvilken reklame er det tro? Det er vel det som er hovedpoenget med et bilde vel? At det skal fenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...