Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min TravelMate 8005 har låst seg


Anbefalte innlegg

Hei! Plutselig slo maskinen seg av, for så å starte igjen, og da fikk jeg flere valg. Jeg valgte å starte som vanlig, men det gikk ikke. Så startet jeg i sikkermodus. Det gikk greit (fikk lagret et dokument) helt til jeg ba om at den skulle sjekke at ting fungerer (husker ikke hva kommandoen heter).

Jeg krysset av i de to boksene for sjekking og reparering. Fikk så beskjed om at maskinen måtte starte på nytt for at maskin-skanningen skulle tre i kraft. Men da jeg re-startet så gikk den helt i vranglås.

Jeg rekker ikke å lese feilmeldingen på blå bakgrunn. Den stopper opp med pekeren blinkende oppe i venstre hjørne. ( Lot den stå slik i 1,5 time i tilfelle den jobbet, harddisk-lampen lyste, men ingen endring skjedde.) Prøvd å trykke F8 og F10, men ingen respons.

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, SpaceFrog. Det ga meg et håp om at jeg kanskje kunne få til en reparasjon uten å ta recovery og miste dataene mine?

 

Men jeg grudde meg veldig, for jeg var redd at jeg ikke ville finne ut av det. Jeg har en system-DVD og to stk. XP-DVD-er. Nå viste det seg at ting ordnet seg av seg selv. Etter å ha startet PC-en flere ganger uten å kunne gjøre noe som helst med den, så gikk den plutselig over i CHKDSK (om det var den sjekken jeg hadde bestilt på det tidspunktet da jeg hadde tilgang til sikkermodus eller om dette var noe systemet fant på selv, vet jeg ikke) og etter 1,75 timer var PC-en som før! Neste gang jeg startet kom beskjeden om at systemet var gjenopprettet etter en alvorlig feil.

Moralen er kanskje at selv om man har prøvd å skru av og på ”ørten” ganger, så prøv enda en gang. :roll:

 

Skannet den så for virus og spionprogram, men ikke noe funnet. Heldigvis. Ganske urovekkende at den ellers så stabile PC-en plutselig skulle låse seg slik den gjorde. Men i ettertid har jeg lurt på om det kanskje skyldes at mens jeg surfet på den trådløse forbindelsen, så ble det jobbet med innstillinger på routeren. Det var i hvert fall da det skar seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...