PumaAndre Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Jeg har akuratt flyttet og til min store forskrekkelse kunne ikke NGT/Telenor levere de hastighetene de estimerte på sine hjemmesider. Ved et nummersøk på sidene, viste begge at jeg kunne få 16MBit/s. Når jeg nå ringer for å bestille, viser det seg at jeg ikke kan få mer enn 800kbit/s... Jeg undersøkte litt i kapaks, og så viser det seg at hus som ligger 2-300 meter unna "sogner" til en annen sentral og får 14MBit/s. Dermed er spørsmålene: * Kan jeg som kunde kreve, eller på annen måte velge å bli tilkoblet den andre sentralen? * Finnes det leverandører, f.eks. av fiber, man kan søke om utbygging hos? Hvor mange må man i så fall være for at det skal være interresant for leverandøren? * Jeg kan ikke få bredbånd gjennom kabel-TV, finnes det noen alternativer jeg ikke har tenkt på?
Shivaspace92 Skrevet 1. oktober 2007 Skrevet 1. oktober 2007 2-3 kilometer vekke fra sentralen skal du nok få brukbart nett. den sentralen kan være full har du spurt om det? sånn var det her måtte vente i 1 år før jeg fikk nett-...
StarGazer Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Selv om nabohuset kan få 20mbit betyr ikke det at du kan få det. linjeføringen kan være helt forskjellig. 2-3km er ikke den verste avstanden, men kvaliteten på kabel har litt å si det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå