Eikeland Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 (endret) Hei! Eg kjøpte meg ny laptop til skulebruk i bjunnelsen av månen, og ca 2veker etter eg fikk den så begynte den å klikka litt.. Kvar gong eg skrudde den av så stillte tid og dato seg tilbake til klokko 00:00 og ein dato for lenge sido. Så litt seinare så fekk eg opp ein feilmelding når eg skrudde på PC-en om at CMOS batteriet var lavt. Og eg måtte tasta F2 for å gå vidare. Og når eg trykkte F2 så måtte eg skriva inn eit passord som eg ikkje har lagd. Nokon som veit kva eg kan gjer? Takk. Endret 30. september 2007 av Eikeland
Capa Barsavi Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Hei! Eg kjøpte meg ny laptop til skulebruk i bjunnelsen av månen, og ca 2veker etter eg fikk den så begynte den å klikka litt.. Kvar gong eg skrudde den av så stillte tid og dato seg tilbake til klokko 00:00 og ein dato for lenge sido. Så litt seinare så fekk eg opp ein feilmelding når eg skrudde på PC-en om at CMOS batteriet var lavt. Og eg måtte tasta F2 for å gå vidare. Og når eg trykkte F2 så måtte eg skriva inn eit passord som eg ikkje har lagt. Nokon som veit kva eg kan gjer? Takk. 9604684[/snapback] Du kan kansje prøve å levere den inn der du kjøpte den og spøøre om du får det på reklamasjin eller bytterett elle noe såmt
hegvold Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Det kan være et bateri i PC-en som er godt ut på dato.
Lfcr Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Kjøpte en pc i fjor til skolebruk. Ca hver 2-3 time så låser hele pc-en seg og ingenting funker. Lurer på om det kan være en slags feilvare på en måte*-)
Lfcr Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Hei! Eg kjøpte meg ny laptop til skulebruk i bjunnelsen av månen, og ca 2veker etter eg fikk den så begynte den å klikka litt.. Kvar gong eg skrudde den av så stillte tid og dato seg tilbake til klokko 00:00 og ein dato for lenge sido. Så litt seinare så fekk eg opp ein feilmelding når eg skrudde på PC-en om at CMOS batteriet var lavt. Og eg måtte tasta F2 for å gå vidare. Og når eg trykkte F2 så måtte eg skriva inn eit passord som eg ikkje har lagd. Nokon som veit kva eg kan gjer? Takk. 9604684[/snapback] SVAR: Du kan prøve og trykke mange ganger på F8 før du kommer inn i windowsen. Da kommer det opp noen alternativer, velg deretter "start i sikkerhetsmodus" kan da prøve og sjekke om det har hent noe med passordet ditt. Elr andre ting. Eller du kan ringe direkte dit du kjøpte pc-en og sende den i retur:)
froggyler Skrevet 30. september 2007 Skrevet 30. september 2007 Du kan bytte CMOS batteriet selv. Last ned instruksjonsmanualen for PC-en fra produsenten så finner du beskrivelsen. Nytt batteri finner du f.eks hos Claes Ohlson for godt under 100 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå