Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Heilt ny laptop funker ikkje

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Eg kjøpte meg ny laptop til skulebruk i bjunnelsen av månen, og ca 2veker etter eg fikk den så begynte den å klikka litt.. Kvar gong eg skrudde den av så stillte tid og dato seg tilbake til klokko 00:00 og ein dato for lenge sido. Så litt seinare så fekk eg opp ein feilmelding når eg skrudde på PC-en om at CMOS batteriet var lavt. Og eg måtte tasta F2 for å gå vidare. Og når eg trykkte F2 så måtte eg skriva inn eit passord som eg ikkje har lagd.

Nokon som veit kva eg kan gjer?

Takk.

Endret av Eikeland
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Eg kjøpte meg ny laptop til skulebruk i bjunnelsen av månen, og ca 2veker etter eg fikk den så begynte den å klikka litt.. Kvar gong eg skrudde den av så stillte tid og dato seg tilbake til klokko 00:00 og ein dato for lenge sido. Så litt seinare så fekk eg opp ein feilmelding når eg skrudde på PC-en om at CMOS batteriet var lavt. Og eg måtte tasta F2 for å gå vidare. Og når eg trykkte F2 så måtte eg skriva inn eit passord som eg ikkje har lagt.

Takk.

9604684[/snapback]

Du kan kansje prøve å levere den inn der du kjøpte den og spøøre om du får det på reklamasjin eller bytterett elle noe såmt :)

Skrevet

Kjøpte en pc i fjor til skolebruk. Ca hver 2-3 time så låser hele pc-en seg og ingenting funker. Lurer på om det kan være en slags feilvare på en måte*-) :hmm:

Skrevet
Hei!

Eg kjøpte meg ny laptop til skulebruk i bjunnelsen av månen, og ca 2veker etter eg fikk den så begynte den å klikka litt.. Kvar gong eg skrudde den av så stillte tid og dato seg tilbake til klokko 00:00 og ein dato for lenge sido. Så litt seinare så fekk eg opp ein feilmelding når eg skrudde på PC-en om at CMOS batteriet var lavt. Og eg måtte tasta F2 for å gå vidare. Og når eg trykkte F2 så måtte eg skriva inn eit passord som eg ikkje har lagd.

Takk.

9604684[/snapback]

SVAR: Du kan prøve og trykke mange ganger på F8 før du kommer inn i windowsen.

Da kommer det opp noen alternativer, velg deretter "start i sikkerhetsmodus"

kan da prøve og sjekke om det har hent noe med passordet ditt. Elr andre ting.

Eller du kan ringe direkte dit du kjøpte pc-en og sende den i retur:)

Skrevet

Du kan bytte CMOS batteriet selv. Last ned instruksjonsmanualen for PC-en fra produsenten så finner du beskrivelsen. Nytt batteri finner du f.eks hos Claes Ohlson for godt under 100 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...