Jarli Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Kjøpte nettopp Line6 KB37 (kombinert lydkort og MIDI keyboard). Lydkortet fungerer helt fint men jeg føler at keyboardet reagerer altfor treigt når jeg spiller raskere synth-melodier. Hele pakken er koblet til PC-en med USB 2 kabel. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Japp, du må sette ned latencyen på lydkortet. Du finner antagelig dette i kontrollpanelet for lydkortet, jeg har mitt i systemtrayen nede til høyre Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Kan ikke si at jeg syns det har noen effekt om jeg stiller den helt opp eller helt ned. Regner med at det var buffer size du mente? Kan det være noe galt med keyboardet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 sett buffersize på 256 tror jeg funker og latency så lav som mulig.. rundt 10 burde holde... Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nuh, jeg har latency og buffersize på samme slideren, men kan hende det er seperat på litt hippere lydkort ja... Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Fungerer ikke... laster opp et bilde som kanskje gjør det lettere... :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 sikker på at du har valgt riktig lydkort? inn og ut? Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Er ganske sikker på det ja... Endret 3. oktober 2007 av Jarli Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Vær snill å lagre i noe annet en BMP! Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Nå er det ordnet... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Du bør kanskje gå inn og skjekke innstillingene under MIDI når du bruker et MIDI keyboard? Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvor da? Er ikke så veldig flink med pc... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er en tab som du ser på bildet som du kan klikke på. Står MIDI med store bokstaver. Ved siden av "audio". Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva skal jeg stille den til? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Om du bruker ASIO, som forøvrig kan nevnes at ble utviklet nettopp for å gjøre slike buffer-forsinkelser så små som mulig, så må du endre ASIO-bufferen som er øverst til høyre i kontrollpanelet der. Men merk at CPU-bruken vil øke betraktelig når du setter ned bufferstørrelsen, så du må eksperimentere deg fram til det beste forholdet mellom forsinkelse/CPU-bruk. PS. For at ASIO-bufferstørrelsen skal ha noe innvirkning på forsinkelsen er det en forutsetning at du bruker ASIO som lyd-API istedet for f.eks DirectSound o.l. Endret 5. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Har prøvd å stille bufferforsinkelsen mindre men hver gang jeg skrur på PC-en etter å ha gjort dette er det gått tilbake til slik det var før. Det gjelder også for programmet jeg bruker, Sonar 6 Home Studio, hver gan jeg går inn i det må jeg velge hvilken midi "kilde" det skal spilles inn fra og innstillinger for soft synth må jeg også endre hver gang. Endret 16. oktober 2007 av Jarli Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Trenger virkelig hjelp med dette her! Har også hatt litt problemer med at hver gang jeg skal spille inn gitar oppstår det hakk i innspillingen, slik at det høres helt forferdelig ut. Endret 17. oktober 2007 av Jarli Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Prøv med en lowlatency-kernel. Vet ikke helt hvordan man installerer det i Ubuntu, men det kommer med i Ubuntustudio. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg ser på bilde ditt at ASIO client = NONE. Har du mulighet for å velge hvilke drivere som skal benyttes? WDM, Directsound, ASIO ol? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tipper trådstarter rett og slett ikke har fått innstalert driverene sine helt ordentlig, og dermed har disse problemene. Last ned nyeste fra line6 sine nettsider og prøv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå