RulleRimfrost Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Jeg har en app som flytter data. Den henter f eks datoer i formatet YYYYMMDD som string, og lagrer dem i formatet DateTime i SQL. Jeg har en mistanke om at rutinen jeg bruker i dag ikke er den beste når jeg har flere hundre tusen poster. Dim dInput As String = "20011231" Dim dOutput As Date Try Dim year As String = dInput.Substring(0, 4) Dim month As String = dInput.Substring(4, 2) Dim day As String = dInput.Substring(6, 2) dOutput = day + "-" + month + "-" + year Label1.Text = dOutput Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message) End Try Hva ville dere brukt for å få dOutput til å bli en dato som SQL godtar ?
aadnk Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Tja, alternativt kan du jo forsøke med innebygde tidsfunksjoner, men det spørs jo hvorvidt det faktisk vil betale seg i hastighet. Sannsynligvis er nok din fremgangsmåte den kvikkeste. Nåvel, her har du et par metoder å velge mellom: MessageBox.Show(Date.ParseExact("20011231", "yyyyMMdd", Nothing).ToString("dd-MM-yyyy"))MessageBox.Show(SqlDateTime.Parse("20011231").Value.ToString("dd-MM-yyyy"))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå