Gå til innhold

Industriell økonomi og teknologiledelse


BannanMannen

Anbefalte innlegg

På samordnet opptak er det på

 

ordinær 63.3 poeng men på, vel den andre 65.5 poeng, er dette en feil, eller kan en da med 4,9 i snitt så studere noe annet i et år først, deretter komme in på Industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU.

 

Uansett lurer på, hvis noen har erfaring med dette, hva slags jobber er det etter endt utdanning, hva er lønnen etc..

 

Og hvis noen studerer dette, hvordan er studiet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øh, hvis man har 10 poeng fra realfag og fordypning (før 2009), og 3 fra et bestått studieår, OG minst 4 alderspoeng så kan man vel komme inn på ordinærkvoten med 4.9 i snitt ja.. (49 + 10 + 3 + 4 = 66). Primærvitnemålskvoten er 63.3, og siden maks bonuspoeng på primær er de 10 fra realfag og fordypning må man ha minimum 5.33 i karaktersnitt.

 

Ang. jobbmuligheter er så å si alt innen finans (bank, meglerhus, i-banker), økonomistyring, ledelse og konsulentvirksomhet. Du stiller ca likt med kandidater fra NHH og fra sivøk på BI, eneste forskjellen er at du antakelig er foretrukket av tyngre teknologibedrifter.

 

edit: srkievfiel

Endret av Forfe
Lenke til kommentar

Takk for svar,

 

får kanskje 8 realfagspoeng/fordypningspoeng , så hvis jeg får 3 fra førstegangstjeneste, og kanskje 6 poeng fra et års studier.

Hvis jeg tar et eller annet studium hvor jeg lærer språk, de som brukes der hvor norske olje selskaper etc operer, da er man vel sikret 500k+ i året jobb med mindre hele verdensøkonomien går til kokoland

 

da har jeg 49+8+9=66 poeng

Lenke til kommentar
Takk for svar,

 

får kanskje 8 realfagspoeng/fordypningspoeng , så hvis jeg får 3 fra førstegangstjeneste, og  kanskje 6 poeng fra et års studier.

Hvis jeg tar et eller annet studium hvor jeg lærer språk, de som brukes der hvor norske olje selskaper etc operer, da er man vel sikret 500k+ i året jobb med mindre hele verdensøkonomien går til kokoland

da har jeg 49+8+9=66 poeng

9579238[/snapback]

 

Er du realistisk nå? Hvordan vet du dette uten å gå på studiet engang?

Lenke til kommentar

Språkstudenter er ikke _så_ attraktive, og mange av dem går til læreryrket. Om du starter på en femårig språkutdannelse i dag er det likevel sannsynlig at lønnsnivået har nådd 500.000 om fem år.

 

Sklir ut dette nå, tilbake til indøk :p

Indøkere jobber som det nevnes i de samme bransjer som siviløkonomer og sivilingeniører. Spesielt er de store industriselskapene glade i dem. Indøker vil ikke ha samme spesialistkompetanse som siviløkonomer og sivilingeniører, men de er populære fordi det er veldig flinke folk som går der og de har sterk kompetanse innen matematiske fag. Alt det som mangler kan man da lære dem opp til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Jeg synes også dette studiet ser spennende ut. Men med de poenggrensene ser det ikke ut som om jeg kommer inn. Er det noen som vet om de har samme studiet andre plasser? Ser at UiS og UiA har noe liknende, men ikke helt det samme. Kanskje noen som vet om noe i utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...