Gå til innhold

Nokia E50 (S60) sliter med telefonnumre


pianoforte

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at min Nokia E50 skiller mellom "+47nummer" og "nummer". Jeg har lagret de fleste numrene mine med +47 foran, og da kommer ikke navnet opp når de ringer. Hvis jeg derimot lagrer numrene uten +47, hvis navnet når vedkommende ringer, men ikke når han eller hun sender meg SMS.

 

Noen som har tips til løsning?

 

Telefonen min har nå programvareversjon "V 07.13.0.0".

Endret av pianoforte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en kjent bug som ble introdusert i siste firmware (tro det eller ei). Min løsning til det kommer ny firmware er å ha dobbelt opp av de nummerne som jeg sender meldinger til.

 

Viktig er det at om man skal omgå dette må det første mobil nummeret være med +47 foran, og det neste uten. Ja, det virker faktisk som rekkefølgen er viktig! Jeg har dermed mobile: +47dddddddd, og mobile (home): dddddddd

 

Det funker ihvertfall for min del - men det er kun et fåtall av de nummerne jeg har som brukes til hyppig sms skriving.

 

Håper på ny firmware, men det tar nok tid før den kommer. Melder du også ifra til Nokia Care så kanskje oppdateringen kommer 2 minutter kjappere? :p

 

//Torgeir

Lenke til kommentar
Ok. Kan det ta mer enn en måned, tror du?

 

Det er ikke mulig å gå tilbake én firmware-versjon?

9575927[/snapback]

 

Så vidt jeg vet, kan man ikke downgrade - ihvertfall ikke med mindre man går til et verksted. Siste firmware kom i april, og det er ukjent når neste kommer. Kanskje snart, kanskje om 2 måneder. Jo flere som klager jo kjappere går det, tipper jeg.

 

For min del er dette problemet nesten ubetydelig nå når jeg kan gå rundt det - bare litt små-irriterende.

 

Nå som Y-alarms er ute, har jeg også en repeterende alarm, så jeg har minimal å utsette på telefonen.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...