Martyy Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 For noen uker siden ville plutselig ikke PC-en starte. Ifølge MSI's diagnose via D-bracketen, stoppet det opp under "Testing VGA BIOS". Vel, jeg mistenkte skjermkortet, og fikk testet det hos en kompis. Det fungerte helt fint. Så fikk jeg tak i et Abit hovedkort, samt en annen cpu, for å prøve med det, men akkurat det samme skjer! Etter litt forskning finner jeg ut at hvis jeg tar ut skjermkortet, og starter med kun cpu+ram, kommer det 1 langt pip, pluss 2 korte (Som er Award-bios sin feilkode for videoproblem) The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems. Vil det kunne være cpu når bios har kommet så langt som til video-initialisering? Tar jeg ut rambrikken (512mb PC2700) piper det med jevne mellomrom (annet pipemønster enn for videofeil). Oppsummerte specs: AMD Athlon XP 1900+ Abit AT7/MSI KT3 Ultra-ARU 512mb PC2700 DDR
Martyy Skrevet 26. september 2007 Forfatter Skrevet 26. september 2007 Vil det kunne være cpu når bios har kommet så langt som til video-initialisering? Tar jeg ut rambrikken (512mb PC2700) piper det med jevne mellomrom (annet pipemønster enn for videofeil). Bumper denne litt jeg. Ingen med stålpeiling på bios her?
Martyy Skrevet 26. september 2007 Forfatter Skrevet 26. september 2007 men har du testat med annat ram? 9584017[/snapback] Det får jeg ikke gjort før lørdag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå