Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min gamle traver nekter å boote!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden ville plutselig ikke PC-en starte. Ifølge MSI's diagnose via D-bracketen, stoppet det opp under "Testing VGA BIOS". Vel, jeg mistenkte skjermkortet, og fikk testet det hos en kompis. Det fungerte helt fint.

Så fikk jeg tak i et Abit hovedkort, samt en annen cpu, for å prøve med det, men akkurat det samme skjer! Etter litt forskning finner jeg ut at hvis jeg tar ut skjermkortet, og starter med kun cpu+ram, kommer det 1 langt pip, pluss 2 korte (Som er Award-bios sin feilkode for videoproblem)

The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.

Vil det kunne være cpu når bios har kommet så langt som til video-initialisering? Tar jeg ut rambrikken (512mb PC2700) piper det med jevne mellomrom (annet pipemønster enn for videofeil).

Oppsummerte specs:

AMD Athlon XP 1900+

Abit AT7/MSI KT3 Ultra-ARU

512mb PC2700 DDR

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil det kunne være cpu når bios har kommet så langt som til video-initialisering? Tar jeg ut rambrikken (512mb PC2700) piper det med jevne mellomrom (annet pipemønster enn for videofeil).

Bumper denne litt jeg. Ingen med stålpeiling på bios her? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...