Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

To PC-er med samme OS - Spill fungerer på 1 maskin


Anbefalte innlegg

Har et lite problem :hmm:

 

Jeg har to PC-er med winXP home sp2 på, en bærbare og en stasjonær..

Den stasjonære ble bygget av meg selv og en kamerat.

 

Saken er den at spillet innstaleres og kan spilles lett på den bærbare, men på den stasjonære får jeg bare feilmeldinger når jeg prøver å kjøre spillet etter innstalasjonen.

 

Får bedskjed med en gang at det var oppstått en feil, at man kan sende feilmeldings rapport og det der...

 

Hvordan kan det ha seg at spillet bare fungerer på den ene PC-en, når begge pcene har samme OS ? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et lite problem :hmm:

 

Jeg har to PC-er med winXP home sp2 på, en bærbare og en stasjonær..

Den stasjonære ble bygget av meg selv og en kamerat.

 

Saken er den at spillet innstaleres og kan spilles lett på den bærbare, men på den stasjonære får jeg bare feilmeldinger når jeg prøver å kjøre spillet etter innstalasjonen.

 

Får bedskjed med en gang at det var oppstått en feil, at man kan sende feilmeldings rapport og det der... 

 

Hvordan kan det ha seg at spillet bare fungerer på den ene PC-en, når begge pcene har samme OS ?  :ermm:

9570539[/snapback]

 

Hei, selv om du har samme OS på de 2 maskinene så betyr ikke det at alle spill/programmer fungerer på begge, det er forskjellig HW på begge og i ditt tilfelle vil jeg nok tippe at dette har med drivere til skjermkort ditt og gjøre, prøv å laste ned nye drivere til ditt skjermkort. Jeg regner da med at denne maskinen som dere har bygget fungere normalt med andre programmer.

 

Mvh

 

Chris

Lenke til kommentar
Har et lite problem :hmm:

 

Jeg har to PC-er med winXP home sp2 på, en bærbare og en stasjonær..

Den stasjonære ble bygget av meg selv og en kamerat.

 

Saken er den at spillet innstaleres og kan spilles lett på den bærbare, men på den stasjonære får jeg bare feilmeldinger når jeg prøver å kjøre spillet etter innstalasjonen.

 

Får bedskjed med en gang at det var oppstått en feil, at man kan sende feilmeldings rapport og det der... 

 

Hvordan kan det ha seg at spillet bare fungerer på den ene PC-en, når begge pcene har samme OS ?  :ermm:

9570539[/snapback]

 

Hei, selv om du har samme OS på de 2 maskinene så betyr ikke det at alle spill/programmer fungerer på begge, det er forskjellig HW på begge og i ditt tilfelle vil jeg nok tippe at dette har med drivere til skjermkort ditt og gjøre, prøv å laste ned nye drivere til ditt skjermkort. Jeg regner da med at denne maskinen som dere har bygget fungere normalt med andre programmer.

 

Mvh

 

Chris

9570981[/snapback]

 

Alt annet fungerer strøkent... Har lasta ned nyeste drivere til skjermkort, men ser ikke ut til å hjelpe stort.. Trodde ikke forskjellig hardware hadde noe å si så lenge begge møter kravene spillet trenger jeg :ermm:

Lenke til kommentar
Avinstallerte du de gamle displaydriverne før du installerte de nye i add and remove program?Og når du gjorde det var virusprogrammet disabla?

9578100[/snapback]

 

Ja gjorde begge delene...den stasjonære det ikke funker på har jeg også akkurat formatert, ¨så kun nye drivere inne, og antivirusen er ikke innstalert enda...

 

Flere gode tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...