Gå til innhold

Alt til 7210?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det følger jo med endel kos på CD'en som kom med telefonen da. Hva skal man egentlig med fargelogo når hele skjermen kan dekkes av et bilde?

 

(Resize bildet til ca 128x128 pixler og lagre det som .GIF (jpg har også virket hos meg, men GIF er vel det som er anbefalt), last det opp på en FTP (hos home.no får du 20megs gratis) og WAP bildet ned til telefonen.

Lenke til kommentar
:shrug:  

Så er spørsmålet til Baltazar

hva er wapadressen til home.no?

Du trenger ikke noen WAP adresse. Bare legg opp det bildet du vil ha og skriv direkte link til bildet (eks: http://home.no/griffin/pics/iceagerat2.GIF) inn på WAP adressen. Telefonen later som den kobler opp en stund, men laster egentlig ned bildet. Du får tilslutt: "Fil Motatt" som du kan se på og lagre. Funker på ringetoner også (man bør helst bruke Nokia's sound converter før man laster de opp til telefonen etter som med den kan man velge hvilke lag som skal være med i lyden (midi er opptil 16 toner og Nokia takler kun 4 :evil: . Man slipper da at telefonen selv velger hvilke toner som skal være med. Noe som kan utarte seg stygt til tider.

 

 

 

 

 

et følgde ikkje med cd med min 7210 i allefall.

Rart. Jeg fikk med meg en CD til 6610. Kanskje du burde kontakte butikken du kjøpte den hos.

 

 

 

Men jeg VIL ha logo.. hehe.. Hva då?

Greit nok at du VIL ha logo, men ærlig talt ser jeg ikke noe poeng i å ha en stygg fargelogo når du kan få hvilket som helst bilde du har tilgjengelig til å dekke hele skjermen.

Lenke til kommentar

Det følger ikke med cd til 7210 men programvaren kan lastes ned fra www.nokia.com (på telefonens side - software). Om du har IR eller kabel trenger du ikke laste noe opp til en internet side men det er et kjekt triks om du ikke har mulighet til annet. Ellers er operatørlogo bare svart/hvitt så langt jeg kjenner til fra PC Suite programvaren ihvertfall, men bakgrunnsbilder er farger så klart..

 

mulig jeg husker å sjekke på damas telefon når jeg kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Altså jeg fatter ikke hvordan Nokiaeiere kan skryte av 4096 farger når de lagrer bildene sine som GIF (som er begrenset til 256 farger...) Png / jpg med lav komprimering burde være kravet...

Bildene som er på telfonen fra før er jpg, og mener jeg har lest at nokia anbefaler jpeg bilder. Så det med gif bildene er nok feil. Og der du kan bestille bilder til nokia er det jpeg bilder du får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...