usikker Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Hei Er det noen som kan tipse om gratis programvare for å teste hvor rask maskinen egentlig er? Da maskinen ble kjøpt skulle den være en 1,7 GHz, men det står da sannelig 1100000 Hz på skjermen under oppstart.......Hvorfor??????
usikker Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Skrevet 21. januar 2003 Takker for ditt svar Baltazar, men kan du utdype dette litt for oss som ikke er dataingeniører
The.Arisen.One Skrevet 21. januar 2003 Skrevet 21. januar 2003 Hei Er det noen som kan tipse om gratis programvare for å teste hvor rask maskinen egentlig er? Da maskinen ble kjøpt skulle den være en 1,7 GHz, men det står da sannelig 1100000 Hz på skjermen under oppstart.......Hvorfor?????? Mest sannsynligvis: Prosessoren står innstilt mot 100 MHz, du må sette den opp med 33, til 133 MHz på de fleste nye systemer; iallfall AMD Athlon. Dette gjør du i BIOS.
LtdEdFred Skrevet 22. januar 2003 Skrevet 22. januar 2003 Alt+Pause/Break Jeg er ikke en dataingeniør selv. Det jeg mente var at om du trykker Alt (på tastaturet) også Pause/Break knappen så kommer det opp et vindu som forteller deg MHz'en (prossessor type). Dette blir det samme som å høyreklikke på Min Datamaskin. Du kan også Trykke Windows logoen og R (for Run/Kjør) og skrive dxdiag. Der vil du også kunne se MHz'en din (om den andre skulle vise feil el.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå