Gå til innhold

XP-boot i dos - TRENGER SVAR FORT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil altså installere WindovsXp Corporate?

 

Eneste måten er å ta en minimum installasjon av win95/win98/winme først. Tar ca 20 minutter på en noenlunde ny maskin. Når win98 begynner å spørre etter drivere og slikt, trykker du cancel cancel cancel helt til du er på desktoppen.

 

Legg i winXP, start innstallasjonen, velg advanced og at du vil velge hvor den skal installere seg.

 

Du kan også velge om du vil kopiere alle filen til disken før installasjonen starter.

 

35 minutter senere har du WinXP

 

:smile:

Lenke til kommentar

PC, krasjet før idag. Hadde XP-pro, som operativsystem. Fikk ikke startet XP igjen, for PC bare bootet hver gang XP skulle starte. Jeg formaterte så disken, og la inn XP på nytt, men når installasjonen kommer til det punktet at XP skal delvis startes opp kommer det opp en feilmedling

(samme som jeg tror kom når XP krasjet):

 

Stop: c0000218 {registry file failure}

The registry cannot load the hive (file):

systembootsystem32configDEFAULT

or its log alternate.

It is corrupt, absent, or not writable.

 

Hva skal jeg gjøre for å få innstallert XP?

Lenke til kommentar

Hei, sjekk denne linken.

 

http://www.thetechguide.com/win2kbootcd/

 

Hadde samme problem for en tid siden, og søkte (making a bootable "windows xp" cd) litt rundt på nettet. Fant noen sider med fremgangsmåter for hvordan man lager Windows XP-CDen "bootable", slik at en bare kan sette CDen i stasjonen, starte på nytt, og så booter maskina på den, og du kommer rett inn i installasjonsprogrammet uten å måtte gjøre noe som helst (stasjonen må være relativt ny - støtte boot-CD-er. Dvs kanskje 2-3 år eller nyere). CDen blir altså i praksis brukt som en vanlig floppy-boot diskett.

 

Siden med den fremgangsmåten jeg brukte er visst borte, men den på linken skal funke like fint. Det ser kanskje litt innviklet ut og langt ut, men det er faktisk ganske lett.

En ting til -- den på linken er egentlig en fremgangsmåte til en bootable Windows 2000-CD, men det blir ett fett. Samme prosedyre, og en bruker de samme filene.

 

Eneste forskjell er at du skal kalle CDen WXPVOL_EN. I hvert fall hvis det er den engelske versjonen. For andre versjoner, kan du jo prøve feks WXPVOL_NO etc, eller søke etter windows xp cd labels etc på nettet.

Jeg bør kanskje også nevne at jeg ikke er sikker på om det har noe å si hva CDen heter. Kanskje betyr det ingenting...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 23:31, GeeZuZz skrev:

har ikke noe å si hva CD labelen er.


men hvis du laster ned et ISO image av XP så er jo den bootable allerede..


This tweak will allow you to install XP without using the bootable CD *OR* creating the boot disk set.

 

1. Boot computer using Windows 95/98/ME boot disk

 

2. Navigate to CD drive

 

3. Change to i386 directory on the CD by typing 'cdi386'

 

4. Execute winnt.exe by typing 'winnt' and pressing enter.

 

That's IT!!! A great time-saver when it comes to installing XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...