Gå til innhold

StuePC til mor, MEST for MINST.


Anbefalte innlegg

MOr vurderer å kjøpe seg en StuePC, og vil gjerne ha mest mulig for minst mulig. HDMI er et must da den vil bli koblet til 32" LCD tv. Bruk er regninger, mail o.l mamma ting :p Hvis det ikke er hjernekirurgi så kan jeg sikkert bygge selv

 

Budsjettet er endret, hun vil nå bruke OPPTIL 6k, men helst mindre

Endret av 5-7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forslag::

¤ Antec Fusion V2 - kabinett

¤ Gigabyte GA-G31MX-S2 - Hovedkort

¤ Intel Core 2 Duo E4400 - Prosessor

¤ Crucial DDR2 PC5300 2048MB - Ram

¤ Sapphire Radeon HD 2400 PRO Heatsink - Skjermkort

¤ NEC DVD-brenner AD-7170S SATA - DVD-brenner

¤ Samsung SpinPoint T166 500GB - Harddisk

¤ Windows Vista Home Premium

= Totalt: 6.635,00 | Komplett.no

9559961[/snapback]

 

Holder denne pakka til 1080p-visning (absolutt minstekrav)?

Er interessert i en liten og nett stue-pc til min 1080p-kompatible tv.

Spilling er ikke interessant.

Lenke til kommentar

Ville absolutt anbefalt MS media center, da dette er veldig lett og bruke, og man kan enkelt få rask support om det er noen problemer. For folk flest som bedriver vanlig surfing er det ingen problemer med virus osv. hvis man har et litt vett i knollen, og har et ok AV program.

 

Burde absolutt være mulig å få til en grei pc, med MS-MCE for 6000.

Ville forresten gått for Windows XP, ettersom at det krever endel mindre enn vista. Strengt tatt trenger du ikke 2GB minne, men ettersom at det ikke koster noe, er det jo bare å fyre på. Du trenger ikke en 500gb harddisk heller, du kan jo feks. sette opp nettverksdisker, så heller kjøpe en mindre disk kanskje? Uansett bør du fokusere på Støy og temperatur. Det er ofte et problem i slike PC-er.

Lenke til kommentar
Budsjettet er endret, hun vil nå bruke OPPTIL 6k, men helst mindre.

 

Har mest sannsynlig tenkt til å bruke Ubuntu på den, så alt må funke greit der.

Er det noen store forskjeller på Linux og Windows når det gjelder sikkerhet?

9563007[/snapback]

Linux er per dags dato sikrere. Nesten umulig å få virus, spyware, etc. Ellers tror jeg ingen hackere som er interessert i din mors stuepc, så det er KLART sikrest

Lenke til kommentar

Du trenger strengt tatt ikke den cpu'en for å kjøre stue-pc. Du klarer deg faktiskt godt med en celeron til 350kr. Det har faktiskt jeg stående i min stue pc atm. Ellers må du heller ikke ha 500gb harddisk, du kan ta en på 320gb. Kjøpe windows vista home premium? windows xp er vel billigere, om du er pirat er det gratis faktiskt, uten at jeg vil oppfordre til det. Linux er jo også et gratis alternativ, du sparer noen lapper på å ikke betale for OS, men til gjengjeld får du nok litt mer arbeid.

Lenke til kommentar
Du trenger strengt tatt ikke den cpu'en for å kjøre stue-pc. Du klarer deg faktiskt godt med en celeron til 350kr. Det har faktiskt jeg stående i min stue pc atm. Ellers må du heller ikke ha 500gb harddisk, du kan ta en på 320gb. Kjøpe windows vista home premium? windows xp er vel billigere, om du er pirat er det gratis faktiskt, uten at jeg vil oppfordre til det. Linux er jo også et gratis alternativ, du sparer noen lapper på å ikke betale for OS, men til gjengjeld får du nok litt mer arbeid.

9567841[/snapback]

 

Du kjøper jo SELVSAGT pentium dual core til 525 kroner og klokker den med stockkjøler så høyt du trenger å kjøre den (max 3 ghz ca).

 

Kjøp billigst mulig ram, et p35 hovedkort for å takle litt klokking og et billig kabinett som ser ok ut og så har du en pc til omlag 4000kr.

 

Da trenger du ikke HW aks fra skjermkort engang.

Lenke til kommentar

hvorfor klokke den? den er sikkert mere enn bra nokk.. til surfing og film titting! surfer og ser da på film med en elendig dritt maskin jeg har uten problemer.. så hva er vitsen? klokke gjør man vis man er desperat til å ha bedre maskin. man trenger ikke bra maskin til å surfe og se film, det håper jeg du skjønner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...