Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kreve skogavvirkning på utsatt sted?


Neptun_

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at almenninga her har et bestand med døende og svært dårlig skog. Forrige høst måtte fem trær gi tapt for råten og vinden, og hadde trærne falt rundt 90 grader lenger til venstre, hadde de knust et uthus/garasje. Var og så på skogen i dag, og bak fasaden av store, grønne trær skjuler det seg stort sett tørr og døende skog, som i verste tilfelle, kan falle mot huset/uthuset. Er bare et par av trærne som står i faresonen som tilhører vår eiendom, som jeg kan ta i vinter, men hva med all den døde skogen bak? Grunnen til at skogen er stelt så dårlig er mulig at den ligger i ulendt terreng, men det må da finnes en lov for dette, slik at jeg kan kreve truende trær fjernet nå snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Prioritet én må være å finne ut av grunneier, enten du tenker å hogge selv eller vil kreve "farlig" skog fjernet.

 

Gå inn på sidene til kommunen din, ofte har de vektorbaserte kart tilgjengelig der du også får opp eiendomsinfo. Ganske anvendelig.

 

Sånn i forhold til jussen mtp om du kan kreve at grunneier fjerner skog e.l. har jeg ingen anelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...