Gå til innhold

Generelle tips, oppgradering av min PC


Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg en oppgradering av diverse maskinvare, men er ikke ute etter noe nøyaktig oppsett. Detaljene ordner jeg selv.

Når det gjelder grafikkort og PSU er jeg usikker på om jeg ønsker/har behov for å oppgradere på nåværende tidspunkt.

 

Nåværende system:

XFX GeForce 7900GT eXTreme 520MHz GPU 256Mb DDR3

Asus A8N-E (s939) hovedkort

Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb minne

AMD Athlon64 3800+ X2 Manchester

MIST 500W PSU (MIST500BHE12)

 

Kunne jeg fått noen tips til laveste modeller av CPU osv. som kan anses som verdige oppgraderinger? Dvs. Jeg betaler ikke 2000,- for en komponent som gir 5% ytelsesøkning.

 

Bruksområde: Everquest 2 (på 1280x1024). Dette spillet utnytter ikke mer enn én kjerne, og det spekuleres i tillegg i at det benytter CPU til en del grafikkrelaterte oppgaver (jeg kan ikke bekrefte dette, så ikke legg så mye vekt på det punktet).

Jeg vet bare at spillet krever mye for selv små mengder eye candy, og med Rise of Kunark på vei ønsker jeg å være forberedt. Dessuten bråker beistet som et uvær, på tross av støydempende matter og at PSU og vifter visstnok skal være forholdsvis stillegående.

Det hjelper altså om du spiller EQ2 på en maskin som takler litt detaljer og eye candy, og vet hva spillet krever av ressurser.

 

Bonusspørsmål: Jeg kjøpte Windows XP OEM for 3 måneder siden, vil en oppgradering av dette omfanget (kvalifiserer vel som ny maskin i Microsofts bok) før til problemer med aktivering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...