Gå til innhold

Kjølepasta


mintman

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pc'en min nå. Har tenkt på følgende:

 

-Chieftec Dragon Big Tower DA-01W

-EPOX EP-8KHA+ KT266A

-AMD Athlon XP 1800

-Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA

 

Er det tvingende nødvendig med kjølepasta, eller vil det gå fint uten?

 

Hadde satt pris på hjelp for jeg er veldig i tvil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De selger Nanotherm på http://www.microplex.no

Men jeg vil fortsatt anbefale deg i å bruke Artic silver kjølepasta. Jeg har også hørt at Nanothermen skal fungere bedre på kjølere basert på kobber, men dette er bare rykter og skryt, Artic silver er fortsatt er hårstrå foran nanotherm.

 

rolfhansen sa: men thermalpaden som sitter på Taisolen er meget god, og det trengs ikke ekstra kjølepasta dersom du ikke er kravstor på en grad eller to. - trur vi skal si 5-8 grader jeg:)

______________________

Den fungerer etter samme prinsipp som kjølepasta, men i de aller fleste tilfeller er den altfor tykk og lite smidig til å fungere godt nok. Men hvis du ikke stiller noe høye krav til temp. betyr det ingen ting om du bruker thermal pad eller kjølepasta(men jeg vil anbefale kjølepasta).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 19:16, gstavdal skrev:

Skal oppgradere pc'en min nå. Har tenkt på følgende:


-Chieftec Dragon Big Tower DA-01W

-EPOX EP-8KHA+ KT266A

-AMD Athlon XP 1800

-Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA


Er det tvingende nødvendig med kjølepasta, eller vil det gå fint uten?


Hadde satt pris på hjelp for jeg er veldig i tvil.


 

Prøvede for morroskyld å kjøre en AMD 1Ghz uten kjølepasta da lå cpu-tempen på knapt 60 grader ubelastet og tempen på kjøleribben på ca 25 grader

 

Med kjølepasta sank cpu-tempen til drøye 40 grader og tempen på kjøleribben steg til ca 35 grader. Jeg brukte kun standard kjølepasta.

 

Tallene er fritt etter hukommelsen, og den er ikke alltid til å stole 100% på :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har en athlon 1400 mhz jeg har en vifte som gjør at den ligger (uten kjølepasta) på 40 grader. Når jeg satte på kjølepastaen sank tempen til 36 grader.

 

Jeg vil si at kjølepasta er ikke noe du på død og liv MÅ har, men det kan være reddningen hvis du sliter med høy temperatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...