Bardis Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 CPU over temperature Error Denne meldingen får jeg i "DOS" hver gang jeg starter opp PC-en. Noen som kan si meg hva jeg må gjøre for å få fikset dette? Er det med innstillinger å gjøre, eller er selve prosessoren jeg må gjøre noe med? Håper på positive forslag Mvh Eirik
Demantios Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Google ga blant annet dette svaret: I took off the heatsink, and removed the chip to examine it for any burning or scorching or whatever.* It looked fine.* I put it back in, replaced the heatsink and gave it one more try (after 4 tries, the heatsink FINALLY feels snuggly in place)... The computer said "New CPU installed" so I went to BIOS...it is running nice and cool at between 53.5 and 55 degress celsius.* I've started it up a few times (still haven't installed an OS yet) and I no longer get the error, and every time I go into BIOS its at between 53.5 and 55. http://forums.techguy.org/hardware/362495-...ture-error.html
Bardis Skrevet 20. september 2007 Forfatter Skrevet 20. september 2007 Google ga blant annet dette svaret: I took off the heatsink, and removed the chip to examine it for any burning or scorching or whatever.* It looked fine.* I put it back in, replaced the heatsink and gave it one more try (after 4 tries, the heatsink FINALLY feels snuggly in place)... The computer said "New CPU installed" so I went to BIOS...it is running nice and cool at between 53.5 and 55 degress celsius.* I've started it up a few times (still haven't installed an OS yet) and I no longer get the error, and every time I go into BIOS its at between 53.5 and 55. http://forums.techguy.org/hardware/362495-...ture-error.html 9534452[/snapback] Takk for svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå