Gå til innhold

valg av paraply- hvilken til hvilken annlednig?


Anbefalte innlegg

Denne kjøpte jeg. Det første og billigste jeg fant. Sikkert ikke så fancy da så og si alt er av plast, men den passer i alle fall på stativet og har en blitssko som jeg antar er universal (det er jo bare for å feste blitsen). Stativet virket meget solid samtidig som det blir kompakt når en slår det sammen. Det finnes også et billigere og vel så godt stativ, men det har de ikke inne på BHphotovideo.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne kjøpte jeg. Det første og billigste jeg fant. Sikkert ikke så fancy da så og si alt er av plast, men den passer i alle fall på stativet og har en blitssko som jeg antar er universal (det er jo bare for å feste blitsen). Stativet virket meget solid samtidig som det blir kompakt når en slår det sammen. Det finnes også et billigere og vel så godt stativ, men det har de ikke inne på BHphotovideo.

 

Tror det er den samme som viser i en av videoene på Strobist. Trenger ikke være så kraftig bygget for å holde en blits og paraply. Plast er lett å bære med seg.

 

Tok det lang tid fra du bestilte til du fikk varene?

Lenke til kommentar

ok..da så..og for fotografering innendørs..hvor sterk lyslampe trenger man (i watt).

Holder det med èn paraply eller må en ha to for at resultatet skal bli "bra" nok.?

 

Vel. Det kommer jo helt an på hva du skal bruke det til :-). Men i portrettsammenheng er det vanlig å snakke om ratio, som er folholdet mellom lyset på hver side av motivet. Altså hvor mye skygge du skal ha å den mørke siden av ansiktet. Lettere å regulere med to blitzer.

 

Men det er ikke noe problem å lage fine bilder med f.eks en isoporplate som reflektor, eller et vindu som hovedlys og paraply som fill. Masse muligheter. Men det er kanskje lettest med to?

 

Hva slags "lyslampe" er det du tenker deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...