Gå til innhold

Kjøp av brukt pc, hva er den verdt?


Bruker-93156

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ikke betalt mer enn 1500 kr for den der. PB er langfra verdens beste når det kommer til byggekvalitet, så jeg ville vært skeptisk til å kjøpe en brukt. Det er ei lita maskin, men likevel ikke veldig lett. Greie spesifikasjoner, men heller ikke noe å hoppe i været for. Vet du noe om hvilken stand den er i og hvilken batterikapasitet den ligger på i dag?

Lenke til kommentar
Harmuliget til å kjøpe denne:

 

Packard Bell Easy Note

1GB RAM

1,6 GHZ Intel Pentium Prossesor

60 GB HD

 

XP Home

Diamond View-skjerm 13,4"

1280x768

Intel extreme graphics 2 skjermkort

>Gir 1900x1200 på ekstern skjerm

Ca. 2 KG

 

Hva er en fin pris på den?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg får den for 3000,- er det bra?

9530262[/snapback]

 

 

Hva tenker du bruke den til? Skriving og surfing? Helt OK.

 

Er ikke noe begeistret for Packard Bell selv, altfor mye plastikkfølelse, og virker rett og slett ikke som noe kvalitet på maskinene.

 

Du bør også tenke på at ved kjøp av brukt har du ikke samme bytte-/reparasjonsmuligheter som om du heller bruker 5000,- på en tilsvarende/bedre PC ny. Du får ved bruktkjøp en PC du ikke helt vet batteristatus til, du vet ikke helt om den har skjulte feil (skrur seg av hvis du har for mange programmer oppe, etc), osv.

 

Ville si at 2000,- ville vært et godt kjøp for din del, og 2500,- fortsatt en grei deal.

Lenke til kommentar

Sitter på PC-en nå. Kollega på jobb (Går skole for å bli grafisk designer) som har byttet den ut mot en Macbook pro.

 

PC-en fungerer 100%, ingen slitasjeskader på den, og skjermen er ripefri.

 

Hun betalte 12k for den, men kjøpte den for 1-2 år siden...

 

Jeg vil ikke bruke mer enn 3000,- på pc, og harikke funnet noe annetnytt til dne prisen.

 

Det eneste som plager meg litt er at vifta lager mye lyd, men det har den vist gjort fra start av.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme maskinen selv og er veldig fornøyd med den. Det stemmer som hun sier, vifta bråker veldigt mye.

 

Jeg hadde et par fujitsu'er før jeg kjøpte packarden, fujitsu'ene holdt bare i 6 måneder mens nå er pb'en 2 år. Det eneste jeg har gjort er å kjøpe nytt batteri, et uorginalt koster under 1000 kr.

 

Den er lett å ta med seg pga størrelse og vekt.

 

Selv om jeg nå har kjøpt en hp dv9550, så er det pb'en så får være med på tur :)

 

Betalte rett under 12000 for den for 2 år siden,

Lenke til kommentar
Har akkurat samme maskinen selv og er veldig fornøyd med den. Det stemmer som hun sier, vifta bråker veldigt mye.

 

Jeg hadde et par fujitsu'er før jeg kjøpte packarden, fujitsu'ene holdt bare i 6 måneder mens nå er pb'en 2 år. Det eneste jeg har gjort er å kjøpe nytt batteri, et uorginalt koster under 1000 kr.

 

Den er lett å ta med seg pga størrelse og vekt.

 

Selv om jeg nå har kjøpt en hp dv9550, så er det pb'en så får være med på tur  :)

 

Betalte rett under 12000 for den for 2 år siden,

9531544[/snapback]

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...