Gå til innhold

Kødd med iBook G4


Fisk1

Anbefalte innlegg

Denne passer vel egentlig ikke 100% inn her, men siden Mac1.no har så fryktelig mange flinke moderatorer og seriøse brukere, så får jeg våge meg allikevel.

 

Kjøpte en iBook G4 for ikke lenge siden, som det var noe trøbbel med å få på trådløst nettverk. Som det er enda.

F.eks; i klasserom på skolen hvor alle andre har WLAN og browser hva det skal være, så kommer ikke jeg på. De stedene jeg finner nett har jeg kun minimalt med signal, og IT-ansvarlig har fortalt at jeg egentlig skal ha full dekning her. Rart hva?

iBooken finner sjelden noen nett noe sted, selv om jeg vet at det er nett der. Fryktelig frustrerene, egentlig burde jeg massakrert faenskapet for lenge siden.

 

Det andre problemet er at mac-svineriet fryser nå og da. Det ser tilsynelatende ut til at alt er som det skal, men når jeg prøver å bruke maskina (la oss f.eks si at jeg har vært og henta noe e.l, og kommer tilbake for å bruke maskina videre), så er alt frosset, og jeg må sette den i dvale ved å trykke på power-knappen og legge ned skjermen, for så å bringe den ut av dvale igjen. Fryktelig tungvint...

 

Jeg mistenker at Airport-kortet mitt kan være delvis defekt, eller at minne som er ettermontert er noe dritt. Uansett virker det for øyeblikket som om jeg har kjøpt katta i sekken, and that brings my piss to a boil. :realmad:

 

På forhånd takk til alle som har et svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres kanskje ut som om du har et defekt Airport, eller dårlig kontakt med antennen(e) ja. Min iBook G4 har kjempedekning, bedre enn de to Dell laptop'ene jeg har liggende her.

 

Kan det være skjermspareren din som kødder når den fryser?

9529937[/snapback]

 

Hm, ja du er nok dessverre inne på noe der. Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke, evt. utbedre kontakten med antenna da? Rart at den funker i det hele tatt. Forbanna Mac-drit, ouff... :hrm:

 

Skjermspareren er nok synderen ja! Har ofte frosset seg midt i skjermsparersekvensen. Er det noe jeg kan gjøre her?

Irriterende, dette skulle være en studiemaskin jeg ikke trengte å bruke masse penger på. Tenkte å oppgradere HDD'en når nye OSX kommer, men ser ut til at det blir mer enn det gitt.

Lenke til kommentar

Har ikke noe godt svar på nettverksproblemet ditt, aldri hatt noen problemer med min.

 

 

Skjermsparer... hvorfor bruke det i det hele tatt?

 

1. LCD skjermer tåler mer stillstans enn CRT

2. Standbyfunksjonen til Mac er helt rå, jeg bare lukker igjen lokket når jeg forlater maskinen. Den kommer jo opp med en gang igjen når jeg åpner lokket.

Lenke til kommentar

Ja, bruker som regel dvale, men det er ikke det som er problemet.

 

Maskina fryser jo i løpet av noen minutter. F.eks;

Jeg satt og spilte på maskina, Harvest Moon faktisk, også ser jeg opp på TV'n, nyhetene var på, i ett par minutter. Når jeg ser ned har driten klikka.

 

Normalt? :p

Er det ingen som vet noe om det forbanna nettverksproblemet heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...