Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan man gjøre etter en hjernerytelse?


Oracel

Anbefalte innlegg

Jeg tryna på sykkel så det sang for etpar dager siden og fikk konstatert hjernerystelse og en mulig mikroblødning (eller noe sånt) -- jeg besvimte ikke, men skulle nesten ønske at jeg gjorde det, for herre kong sverre så desorientert jeg ble.

 

Men uansett, jeg holder på å gå på veggene av kjedsomhet nå, iflg. et ark jeg fikk med legen så bør jeg unngå tv-titting og lesing (jeg tolker det dithen at det inkluderer PC-titting og hacking) til jeg føler meg "kjekk" igjen. Det står ingenting om konsekvenser av slike aktiviteter. Jeg føler meg egentlig ganske "kjekk", men hodepinen henger fortsatt litt igjen. Tbfh så synes jeg det er verre å bli stiv i ryggen av å ligge på senga og halvslumre dagen lang.

 

Kan jeg få alldeles senskader hvis jeg bruker litt av denne tiden på hacking og skolearbeid? Jeg leser noen steder at man kan få langvarig hodepine o.l hvis man ikke begrenser aktiviteten og sykemelder seg etter en hjernerystelse. Gjelder dette da også aktiviteter av mer intellektuell art?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leser noen steder at man kan få langvarig hodepine o.l hvis man ikke begrenser aktiviteten og sykemelder seg etter en hjernerystelse. Gjelder dette da også aktiviteter av mer intellektuell art?

9526292[/snapback]

Du bruker hodet til "aktiviteter av intellektuell art". Samme med TV-titting, lesing, PC-spilling, hacking etc. For å unngå senskader skal man holde seg i ro etter hjernerystelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...