Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd pc, harddisk stopper


Anbefalte innlegg

Jeg satte sammen ei ny maskin på fredag, og skulle installere OS i går.

Den består av følgende deler(fra mamoz):

 

Nexus Breeze kabinett med 350w strømforsyning

Gigabyte GA-P35C-DS3R Hovedkort

Intel Core2duo E6550 2,33Mhz prosessor

Kingston DDR2 5300 1Gb x2

Samsung 250gb SATA2 disk

Gigabyte Geforce 8600 GT

 

Når jeg begynte installere XP, sluttet den plutselig å kopiere filer. Feilmeldingen som kom var den samme som om cd-en var ødelagt, men det var den ikke. Jeg testa med først en annen cd, og deretter med en annen cd-spiller, men det samme da å. Deretter testet jeg med en annen harddisk, med til og med da oppsto det samme problemet.

Da prøvde jeg å trykke ESC for å skippe fila det var problemer med. Jeg oppdaget da at det samme skjedde med alle filene deretter. Jeg kjente på harddisken, og merket at den hadde stoppa.

Så nå etter litt testing, så fant jeg ut at harddisken plutselig stopper. Når jeg koblet i fra ei 120mm vifte og den interne cd-spillern, fungerte det litt lengre før den stoppa igjen.

 

Har noen hatt dette problemet før? Høres det ut som lite strøm?

 

Er takknemlig for svar i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

er det en orginal cd du prøver på eller er det en kopiert? og i såfall er det samme kopien på begge cdene? du kan jo prøve å bytte strømforsyningen i en annen da og se om det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg installert Vista. La inn drivere osv, fungerte fint ei stund. Så plutselig stopper harddisken igjen.

 

Tok med meg ei strømforsyning hjem i fra arbeid og prøvde den, men det blir det samme problemet da og. Prøve å oppdatere bios, men likedan til og med da. Skjønner ingen ting jeg nå.

Lenke til kommentar
Heisann! Jeg har hatt et lignende problem tidligere. Da var det arbeidsminnet(KINGSTON) som var synderen. Det viste seg at det passet dårlig sammen med hovedkortet mitt...

 

Wollis.

9533328[/snapback]

 

Dette hørtes mer sannsynlig ut ja :) Har testa med flere disker og flere strømforsyninger nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...