BSP Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe et ultrazoom kamera til ca to lapper. Jeg har sett på mange, men kom frem til disse. Fujifilm finepix S5700 Kodak EasyShare ZD710 Sony Cyber-shot DSC-H3 Noen som har noen erfaringer eller hvet vilket jeg vil velge. Jeg har sett på Fujifilm sitt og syntes det ser vldig bra ut, men lurer på hvor mye det veier. Hvis noen av dere hvet om et annet ultrazoom kamera kan dere bare skrike ut. MVH
PMnormal Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 (endret) Panasonic FZ40/50 (tror jeg de heter) er svært gode superzoomer som fortjener å bli vurdert. Jeg ville også kastet et blikk på Samsung sin superzoom (husker ikke modellnavnet), som faktisk skal være veldig bra i følge DIWA, blant andre. Edit: Jeg er jo helt klart en teknisk opportunist, så jeg ville nok ha vurdert Samsung mer seriøst enn mange andre. Endret 17. september 2007 av PMnormal
Manskow Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Panasonic FZ40/50 (tror jeg de heter) er svært gode superzoomer som fortjener å bli vurdert. Dete heter FZ50, eller DMC-FZ50, for å være nøyaktig. Det er vel dog noe over budsjettet på rundt 2K. Et rimeligere alternativ er da Panasonic Lumix DMC-FZ8, som er lillebroren. Den mener jeg ligger på fra 2.5K. Panasonic har meget god og lyssterk Leica-optikk. Siden du også ser på Fuji, kikk også på S5600 og S6500, som begge er i det litt mer prisgunsige hjørnet. Ellers raser Canons S3 IS i pris etter at det nye S5 IS kom. Denne serien til Canon har også fått meget god omtale. Personlig ville jeg derfor latt valget stå mellom Canon, Fuji eller Panasonic, men det er altså min mening. Merk deg forresten at det er to grupper ultrazoomkamera: De mindre, som har motorzoom, og de store, som har mekaniske ringer for både zoom og fokus, slik som på speilrefleks. Dette er en meget behagelig og rask egenskap. I denne klassen er det ikke så mange kandidater, det er altså Fuji S6500, S9600, Panasonic FZ50 og Samsung Pro815. Sistnevnte er det nå 2 år siden lanseringen, og ikek så lett å finne. Disse koster altså noe mer enn budsjettet ditt, men kan være verd litt mer sparing. Låser du deg til lavere pris, er altså Canon S3 IS eller Panasonic FZ8 sterke kandidater. Les litt tester av alle de nevnte.
BSP Skrevet 21. september 2007 Forfatter Skrevet 21. september 2007 Jeg gikk for fuji jeg, håper det kommer snart =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå