DglZ3r0 Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Ok, så la oss sei att eg har lyst å lesa ein .txt fil som inneholder dette: 12 55 27 31 Og så vil eg plassere dem i hver sin tekstboks: Boks1, Boks2, Boks 3, Boks4, sånn att: Boks 1 = 12 Boks 2 = 55 Boks 3 = 27 Boks 4 = 31 Er det noen som kan hjelpe?
Degeim Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 (endret) Dim Del() as string=split(my.computer.filesystem.readalltext("C:\Fil.txt"),environment.newline) textbox1.text=del(0) textbox2.text=del(1) osv EDIT: Det var visst VB6 det var snakk om. Erstatt da My.computer.filesystem.readalltext("C:\Fil.txt") med det du finner etter å ha googlet "read file vb6". Og hvorfor bruke piratkopiert versjon (beklager hvis jeg tar feil) av eldgamle VB6 når VB.net er gratis? Endret 16. september 2007 av Degeim
DglZ3r0 Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 (endret) Takker for svar Jeg søkte etter: "read file vb6" på google, og fant d ut Jeg vet ikke helt hvorfor jeg bruker vb6 istedenfor vb.net ^^. EDIT: Jeg prøve på koden: Private Sub Form_Load() Dim Text1() As String ReDim Text1(0) Open "\userdata.txt" For Input As #1 Do Until EOF(1) Line Input #1, Text1(UBound(Text1)) ReDim Preserve Text1(UBound(Text1) + 1) Loop Close #1 End Sub Men ingenting sjer Vett du hva som er gale? Endret 16. september 2007 av DglZ3r0
Harald Staff Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 "\userdata.txt" er nok ikke en gyldig filbane. Og denne: "Line Input #1, Text1(UBound(Text1))" er ikke helt god. HTH. Beste hilsen Harald
aadnk Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 (endret) Men ingenting sjer Vett du hva som er gale? 9506636[/snapback] Du kan ikke deklarere en array til Text1 og forvente dette vil oppdatere tekstboksene. Dette må gjøres eksplisitt ETTER arrayen er initialisert med tekstfilens innhold: ' Først, erstatt alle forekomster av "Text1" med Lines. Legg deretter' inn følgende kode i slutten av Form_Load (men før End Sub). Text1.Text = Lines(0) Text2.Text = Lines(1) Text3.Text = Lines(2) Text4.Text = Lines(3) For øvrig vil jeg anbefale VB.NET (Express-utgaven er sågar gratis) over VB6. Med mindre du har noen spesiell grunn for å velge VB6 (kompatibiliet, skole, ect.), ser jeg absolutt ingen fordeler med å anvende VB6. Om du mot formodning likevel skulle fortsette med VB6, vil kodebiblioteket VBCorLib være en god erstatning for mange av de utmerkede forbedringer VB.NET utgjorde - blant annet kan du løse tekstinnlastingsproblemet med følgende kode: Private Sub Form_Load() Dim Lines() As String Lines = File.ReadAllLines("C:\Test.txt") Text1.Text = Lines(0) Text2.Text = Lines(1) Text3.Text = Lines(2) Text4.Text = Lines(3) End Sub Endret 16. september 2007 av aadnk
DglZ3r0 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Skrevet 17. september 2007 Hmm, jeg prøve på: Dim Lines() As String Lines = File.ReadAllLines("\userdata.txt") Text1(0).Text = Lines(0) Text1(1).Text = Lines(2) Text1(2).Text = Lines(4) Text1(3).Text = Lines(6) Text1(4).Text = Lines(8) Text1(5).Text = Lines(10) Text1(6).Text = Lines(12) Det er 172 linjer, og jeg vil att den skal kopiere hver andre linje ifra userdata.txt, og ja jeg har en .txt fil i samme mappe som heter userdata.txt. Men det komme opp ein feilmelding: Object required. . . Og så blir denne linja gul: Lines = File.ReadAllLines("\userdata.txt")
aadnk Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 (endret) For det første - ikke bruk 86 tekstbokser i samme vindu. Om brukeren har behov for å redigere 86 ulike tekstelementer, vil jeg anbefale du benytter en annen kontroll (GridView, ListView/ListBox, ect.) eller utvikler en selv. Hva feilmeldingen angår, må du REFERERE VBCorLib til prosjektet ditt før koden kan anvendes. Gjør som følger: Last ned VBCorLib_Bin_2_1.zip fra denne siden. Ekstrakter ZIP-filen. Kopier VBCorLib.dll innunder VBCorLib_Bin_2_1/VBCorLib til %SystemRoot%\System32\ (vanligvis C:\Windows\System32\). Alternativt kan dette sløyfes. Åpne prosjektet ditt. Velg Project -> Reference -> Browse -> velg VBCorLib i mappen ovenfor -> Open -> Ok. Endret 17. september 2007 av aadnk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå