Gå til innhold

Misfornøyd med min Dell Vostro 1700


Oscar2107

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Til trådstarter!

 

 

Har du reformatert PC-en og lagt inn en clean install? håper jo det skal funke, bedre.. Har du piping noen plasser på maskinen i headsettet eller prossesoren. Jeg er litt bekymret ettersom jeg motar min 1700 på onsdag/i morgen

9509771[/snapback]

 

Tar meg friheten å svare jeg også.

For min del var det både i headsett og i selve PC-en. Etter reperasjon kom den bort i headsettet, men fortsatte i selve PC-en. Det som er litt kjipt var at etter dell karen hadde fiksa pipelyden i headsettet så virker ikke det trådløse nettverket lenger. Så en ting er fikset, men samtidig lagde han et større problem for meg.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg snakket med en selger. Han sa hvis jeg skrev privatkjøp der bedriften skulle skrives på internett skulle jeg få alle rettighetene.

 

Har han lurt meg grundig nå?

9509793[/snapback]

Nei, han har ikke lurt deg. Men hvis du hadde kjøpt den gjennom et firma hadde du ikke hatt angrerett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Takk og lov!

 

 

Tror du jeg kommer til å få pipelyden, er det store sjanser?

(mener ikke du skal vite det)

 

Er det så du blir dødsirritert? er det så du har bare lyst til å slå til PC-en?'

 

Vet ikke om noen 1700 som har piping så kryss fingrene!

9509822[/snapback]

Aner ikke hvor stor sannsynlighet det er, men det er vel ikke så veldig stor sjangs. Det er 3 forumbrukere (ink. meg) så langt som jeg vet om. Pipelyden på selve maskinen kunne jeg levd med, men den i headsettet var helt uakseptabel. Den i headsettet fikses lett ved at en dell kar kommer, men den i selve PC-en sliter dem litt med å finne en løsning på virker det som..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Tror dere 2GB ram holder til Vista? (Og for å kjøre spill på)

Og hvilken pipelyd snakker dere om? Er den på Inspiron 1520 og?

9509986[/snapback]

Hvis det ikke var for at dell skulle ha 4 000 for 2 gb ekstra minne hadde jeg valgt 4 gb i stedet. Men da oppstår et nytt problem, den leveres ikke med 64 bit os, utenom ultimate da, men det trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Dette er delvis vista sin skyld, og delvis Dell sin skyld.

 

Hva i huleste er det du snakker om?

 

Dette er absolutt ikke Dell sin skyld. Det at du ikke skjønner at du skal ha drivere til 8600M GT og ikke stasjonærkortet er din egen dumhet, ikke dell sin feil.

 

For å spille mange av spillene så trenger jeg helt, helt nye drivere. De nyeste driverene får jeg ikke instalert på min laptop.

Fordi, som Nvidia sa da jeg kontaktet dem og lurte på hvorfor den driveren jeg trengte for å få bioshock til å virke ikke gikk ann å instalere på min pc:

 

(...)"The error message you are getting because the driver you are trying to install is compatible with Desktop graphics cards not for the Laptop graphics cards and I would like to inform you that the display drivers for notebook GPU's are custom made for the notebook make and model they are used in to support some of the hot plug n play features your notebook supports. (...)

 

Hvis du leser dette, så står det klart og tydelig at du har lastet ned FEIL drivere. Du trenger drivere til Mobile serien.

 

Er det virkelig sånn situasjonen er for laptoper?

 

Du kjøpte en laptop med et 3d kort som er i budsjett 8serien (topp kortene har enda ikke kommet grunnet for mye varmeutvikling.) Da er det helt utrolig at du forventer at du klarer å kjøre nye spill som bioshock på 1920x1200(!) oppløsning med bra grafikk. (Hvorfor i huleste du valgte så høy oppløsning når kortet ditt overhodet ikke er egnet til det er vel et annet spørsmål)

 

Til sammenligning så sliter min stasjonære pc (Quad Core, 8800GTX) med Bioshock på 1920x1200 på høye instillinger. Og det grafikkortet er ca 5 kraftigere.

 

 

Jeg må ha 1920x1200 fordi grafikken blir helt uutholdelig med 800x600 res, selv med høy grafikk settings.

 

 

Hadde du vært litt lur, i stedenfor å klage på dell og micrsoft, så hadde du kjøpt lavere oppløsning på skjerm (ser ikke så jævelig ut da, fordi skjermen trenger ikke å skalere bildet opp)

9509306[/snapback]

 

For å svare på 1)

 

Grunnen til at jeg sa det var dell og microsoft sin skyld er at jeg mente at dell ikke er flinke nok til å oppdatere driverene sine til laptoper. Nvidia slapp ut en force ware som het 163.44 eller noe lignende. Denne var ment for den ene og rene grunn til å få bioshock til å funke. Etter å ha lastet ned siste driver fra dell.com fungerte fortsatt ikke bioshock. Etter derimot å ha lasta ned driveren til den stasjonære fra nvidia.com for derettetter å laste ned en hacka .ini fil fra laptopvideo2go.com for å få driveren til å funke på en laptop fungerte bioshoch helt bra.

 

2)

 

Yes. Jeg trenger mobile driveren som er en modifisert verson som dell må modifisere til min laptop. DETTE HAR DE IKKE GJORT

 

3)

 

Da jeg bestilte laptopen tenkte jeg ikke på att høyere oppløsning krevde sterkere pc. Om jeg hadde tenkt på det, så ville jeg trodd at den PC-en jeg bestilte var grei nok til det

 

 

 

Videre så vil jeg si at det er mange ting jeg ikke vet om. Jeg er ikke verdens klokeste på PC, og har heller aldri planer om å bli det. Jeg har bare skrevet hva jeg syns om min oc, og hva som får meg til å ikke like den.

 

Hovedpoenget mitt er at jeg trodde at en av de beste bærbare pcene faktisk skulle klare litt bedre enn lav til middels grafikk på dagens spill, at den ikke presterer bedre, hvordan vil den kunne yte på morgendagens spill? betyr dette at den er trash om 1 år?

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar
Tror dere det går greit å kjøre CS:S og Battlefield 2 på Inspiron 1520 da? (Tenker da mest om det går på Vista)

9509672[/snapback]

 

Microsoft har laget en del hotfixes med formål å få en del spill, bla battlefield 2 til å virke på vista. men det funker ikke å instalere den på bærbare (ikke min ihverfall får bare opp melding om at oppdateringen ikke gjelder for mitt system) ......bombe :ermm:

Lenke til kommentar
Til trådstarter!

 

 

Har du reformatert PC-en og lagt inn en clean install? håper jo det skal funke, bedre.. Har du piping noen plasser på maskinen i headsettet eller prossesoren. Jeg er litt bekymret ettersom jeg motar min 1700 på onsdag/i morgen

9509771[/snapback]

 

 

Alt jeg har gjort er å motta min ferdiginstalerte laptop, laste ned oppatereinger og litt diverse.

 

 

Jeg har lasta ned CS:S for å sjekke om jeg fikk det til å virke. Jeg får opp meldingen

 

 

ENGINE ERROR:

 

Platform Error: Module failed to initalize

 

 

Dette er sikkert noe jeg kan få rettet på ved å tråle steam brukerstøtte/ forum, nvidia og microsoft for å finne fixes, men nå er ikke cs et spill som jeg spiller så mye at jeg gidder det..

 

men men. jeg ville ikke avbestilt. Mulig jeg har gjort noe feil og blir snart grilla av en fyr... men men, kan ikke helt skjønne hva jeg har gjort feil når jeg har fått en ferdig instalert maskin, lastet ned oppdateringer til både ms og cs, sjekket etter driveroppdateringer på dell.no Jeg syns ikke man skal kunne trenge å gjøre så mye mer for å få et spill til å funke

Lenke til kommentar

1.: for og prøve og fikse touchpad problemet ditt: hent ned ny driver fra Dell's sider, gå inn i sikkerhets modus -> start -> kontrol panel -> fjern programmer -> fjern touchpad, restart, installer ny driver.

 

2.: Driver for skjermkortet er IKKE Dell's feil, dette er helt og holdent nVidia sitt issue, Dell har ikke modifiserte drivere til nVidia skjermkort, bare til dAAmit kort, det ble nå nylig (2 timer siden) sluppet nye beta drivere for samtlige Windows OS, se om du finner en mobil driver (dem merket med nVidia GO), kan være du må laste ned driveren merket 8400 (denne skal gjelde for 8400m, m-gt, 8600m og m-gt).

Vista 32bit beta driver: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html

 

3.: Veldig få nyere laptopper kan egentlig kalles en Spill PC..

Vostro modellen er absolutt ikke tiltenkt spill, dette er en maskin tiltenkt små og mellomstore bedrifter for og tette hullet mellom Latitude/Precision og Inspiron.

Dell's spille PC-er er Dell XPS serien og Alienware.

 

 

Den PC-en din greier ca middels graffikk, dvs optimal oppløsning i spill er omtrent 1024*768, 4*AA/AF

 

**Ang vista problematikken, prøv og kjør Windows update.

 

**Angrefrist: Dell har 7 dager angrefrist for bedrift, 14 dager for privat personer.

 

**Reklamasjon: Som bedrift er det lovfestet 2 års reklamasjons rett, om ikke det foreligger noen anen avtale mellom kjøper og selger, i Dell's case er dette din SERVICE AVTALE (som de fleste bedrifter i Norge setter til 3 mnd, pga at de tror de har 5 års reklamasjons rett...)

 

Som privat person, er det 5 års reklamasjons rett, uavhengig av service avtalen, den er bare ett ekstra pluss, feks hos Dell kan du få opp til 5 år med NBD service (Next buissiness day), eller 5 år med total forsikring..

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
2.: Driver for skjermkortet er IKKE Dell's feil, dette er helt og holdent nVidia sitt issue, Dell har ikke modifiserte drivere til nVidia skjermkort, bare til dAAmit kort, det ble nå nylig (2 timer siden) sluppet nye beta drivere for samtlige Windows OS, se om du finner en mobil driver (dem merket med nVidia GO), kan være du må laste ned driveren merket 8400 (denne skal gjelde for 8400m, m-gt, 8600m og m-gt).

Vista 32bit beta driver: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html

 

Dette er mailen jeg fikk fra nvidia

 

 

Hello Oscar,

 

Thank you for contacting NVIDIA Customer Care.

 

I understand from your email, that you are getting the error message "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit" while installing the driver version 163.44 on Windows Vista platform using GeForce 8600M graphics card.

 

The error message you are getting because the driver you are trying to install is compatible with Desktop graphics cards not for the Laptop graphics cards and I would like to inform you that the display drivers for notebook GPU's are custom made for the notebook make and model they are used in to support some of the hot plug n play features your notebook supports.

 

For this reason, the desktop Forceware display drivers which are available on our website will not work on your notebook. We are sorry, however you will have to either contact your Laptop manufacturer or you will need to visit the website of your laptop manufacturer for the display drivers of your notebook.

 

If your notebook manufacturer's display drivers are outdated and you require a newer display driver, you may try www.laptopvideo2go.com. This website hosts desktop display drivers which have been modified to install on a notebook. Please keep in mind that since these drivers do not contain any customizations for your notebook, they may not work as well as those provided by your laptop manufacturer nor does the maker of your laptop or NVIDIA support them.

 

NOTE: The drivers for the Laptops are provided by NVIDIA to the Laptop manufactures, who in turn test them and modify them as per their requirements and provide them directly to the Customers.

 

Please feel free to contact us, if you have any further questions.

 

Regards,

NVIDIA Customer Care.

 

 

Av å lese denne, så fikk jeg intrykk av at nvidia slipper ut drivere til sine grafikkkort, deretter er det dell sin oppgave å modifisere dem til å funke på min laptop. Eller har jeg misforstått?

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar
Hovedpoenget mitt er at jeg trodde at en av de beste bærbare pcene faktisk skulle klare litt bedre enn lav til middels grafikk på dagens spill, at den ikke presterer bedre, hvordan vil den kunne yte på morgendagens spill?  betyr dette at den er trash om 1 år?

9517229[/snapback]

 

Problemet her er vel følgende, mangel på kunnskap om oppløsninger (som nevnt tidligere min spill pc med et 3d kort som er 5-6 ganger kraftigere sliter med bioshock på slike oppløsninger med høye instillinger på grafikk), og at du av en eller annen grunn tror at din pc er blant de beste bærbare pcene.

 

Dette er den nemlig absolutt ikke. Det er ikke en pc som er bygd for spilling engang. Skal du ha bærbar til spilling kjøper du Alienware og lignende. Det er en grunn til at slike maskiner koster opp mot det dobbelte av hva du har betalt.

 

Du har kjøpt en middels bærbar pc, og har hatt alt for høye forventninger eller mangel på kunnskaper, det er vel i hovedsak problemet.

 

PS: Det er ikke Dell som lager disse driverne, det er NVIDIA. Skyld på dem, ikke dell.

Lenke til kommentar

 

Av å lese denne, så fikk jeg intrykk av at nvidia slipper ut drivere til sine grafikkkort, deretter er det dell sin oppgave å modifisere dem til å funke på min  laptop. Eller har jeg misforstått?

9517431[/snapback]

 

Veldig rar mail det der.

 

Dette med tanke på at hverken dell eller noen andre laptop produsenter modifiserer nvidia eller ati kort. De bruker det nvidia lever.

 

Jeg har ihvertfall aldri lastet ned drivere fra dell eller andre produsenter, men rett fra nvidia. (Min forrige laptop hadde 7950 go, og driverne er å finne hos nvidia.com)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...