Gå til innhold

webhosting av forum

MagnusW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor stor plass et forum vil ta på en server? Ser på webhotell nå, men vet ikke hvor stor plass jeg vil trenge. Overføring pr. måned er jeg også usikker på.

Om noen kan gi meg eksempler på hva et stort og et lite forum trenger, så hadde det vært fint. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp det du føler du har råd til. Desto større desto bedre, tviler på at størrelsen på siden har noe å si siden det er snakk om ett forum på 1-15MB... Bandwidth er jo selvsagt også lurt å ha mest mulig av. Men det er jo avhenging av hvor mange folk som bruker siden og hva som blir postet på siden. Hvis du skal laste opp filmer til hosten, må du ha mye Bandwidth, hvis du bare skal snakke trenger du ikke så veldig mye.

Gjest Slettet-xHHpelJc
Skrevet

Hvor mye plass vil databasen ta da? La oss overdrive, og si at forumet har 10.000 poster, vil ikke det trenge litt mer plass? Jeg lurer også litt på om alle webhotell har støtte (eller hva man skal si) for MySQL, for det er vel det som er nødvendig for å sette opp et forum?

Skrevet

Jeg hoster ett forum med ca. 450000 poster, det bruker rundt 50GB trafikk pr mnd og ca. 1GB diskplass.

Ikke velg ett størst mulig webhotell men ett som passer til det faktiske behovet ditt, dei leverandørene som selger dei største webhotellene gjør det stort sett pga at dem regner med at du aldri kommer til å trenge plassen og trafikken som du kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...