Gå til innhold

Eventyr og adventurespill ?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter flere eventyrspill av typen klikk og finn ut, altså vil jeg ha minst mulig skyting og tidspress. Spill som jeg har spillt tidligere og har vært fornøyd med er:

 

Broken sword 1,2 og 3, dette er vel favorittserien

Monkey island 2,3

Sanatorium

Keepsake

Den lengste reisen

Drømmefall

Syberia 1,2

Grim fandango

det motorsykkeladventure spillet til lucas arts(?) som jeg ikke husker navnet på.'

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å foreslå andre spill av dette slaget?

Endret av Yell0w
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monkey Island 1 bør jo være selvskrevent, samme gjelder andre Lucasarts-klassikere som Day of the tentacle, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Loom, Sam & Max hit the road, The dig, Simon the sorcerer 1 + 2 og Beneath a steel sky. Grafikken er gjerne ikke helt 2007, men det er ikke den viktigste delen.

 

Om du tør å bevege deg utenfor pek&klikk, så er Psychonauts også å anbefale.

Lenke til kommentar

Kan også anbefale den nye Sam & Max spillene fra Telltale games, de andre spillene fra Telltale er også verd å sjekke ut. Telltale er etablert av gamle travere fra Lucasarts.

 

Ellers så kan disse være verd å sjekke ut :

Postmortem og Still life (Mørk point & click),

Fahrenheit (den har en del actiosekvenser, men er fortsatt ett genialt spill),

Runaway I & II,

Secret files : Tunguska,

Black mirror,

The watchmaker,

Gabriel Knight serien (en av mine personlige favoritter),

Discworld serien (Veldig morsomt),

Shadow of memories.

 

Vil også støtte Psilocybe med tanke på Psychonauts, det er ikke akkurat point & click, men det er utviklet av ex-Lucasarts folk. Blant annet Tim Schafer som var med å laget Monkey Island, Day of the tentacle osv.

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til de VGA og SVGA spillene du oppga, har testet dem så smått, men jeg begynner å bli litt bortskjemt hva grafikk angår :p

 

Var ikke klar over at broken sword 4 var ute, men skal definitivt lete etter det. Har tenkt litt på fahrenheit også men var redd for at det var for mye actionbasert. Takker for gode tilbakemeldinger, lager handleliste nuh ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

vil anbefale et utrolig arti og stemningsfylt eventyrspill som heter "Shannara". Det er noen år gammelt, men funket fint ennå. Det er point and klikk stil.

 

Man reiser rundt i landet Shannara og møter alt fra alver, dverger, gnomer og troll, til monstre og andre mennesker som deg selv. Det er i middelaldertid, og magi finnes.

 

Spillet er basert på bøker fra Terry Brooks, og jeg kom til å tenke på dette spillet når jeg fant ut at det skal lages film av bøkerne i disse dager. Er en stund siden jeg spilte det, så jeg husker ikke helt historien.. bare at det var veldi arti :p

 

Sjekk spillet ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...