Gå til innhold

Capture i feil oppløsning?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Sony DCR-TRV30E og Pyro 1394 FireWirekort . Jeg kjører en capture vha. Premiere eller Mediastudio hvor instillingene er PAL (720x576). Filinformasjonen/properties på fila sier at oppløsningen er 720x576, men når jeg ser på den i F.eks. Mediaplayeren på PC'en, så er bildet kun halvparten - altså 360x288? Alt tilsier at bildet er i riktig oppløsning, men ikke visuelt. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den viser ikke 50% i mediaplayeren. Jeg får samme problem også når jeg eksporterer den ferdig redigerte filmen i DV-format. Dersom jeg eksporterer den til ms avi, mpeg2, divx eller lignende, så vises den i PAL størrelse.

 

Problemet er kun med DV avi?

Lenke til kommentar

Det er en innstilling i Windows Media Player for visningstørrelse på DV-video. Jeg mener å huske denne har endret plass tidligere, men i min versjon (8.0) ligger den under Option-Performance + Advanced knappen. Her setter du størrelsen på Digital Video med en slider. Sett til full, og du skal få 720*576.

 

- Pulsar

Lenke til kommentar

Dersom du kan spille tilbake igjen til kameraet, er oppløsningen 720*576, det er det viktigste.

 

Jeg ble også skremt da jeg holdt på i Windows XP (Husker ikke versjon av media player). Men så lenge oppløsninga i videoredigeringsprogrammet er 720*576 så er alt OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...