Gå til innhold

Mobil som tåler en trøkk!


Rubex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tiden har kommet for å kjøpe ny mobil. Eneste jeg trenger er en mobil som man kan ringe og sende sms med. Samtidig må den tåle mye slag/støt/klem og evt noe vann.

 

Har sett på Nokia 5140i, men grunnet dårlig tid og dårlig kunnskap om alle mobilene som er på markedet vet jeg ikke om det er noen gode alternativer. Noen som gidder ramse opp noen mobiler som har disse spesifikasjonene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nokia 5140i er en god telefon, den tåler en støyt. Den kan være litt vanskelig å skrive meldinger med pga av harde knapper.

 

Jeg er nokia-fan, så hvis du ikke bryr deg så mye om bra kamera, mp3, s60 osv, kan jeg anbefale den gode gamle nokia 3200. Jeg har min fortsatt etter ca 5 år, still going strong! Den er en god ekstra-telefon. Den er dekket av en tjukt lag med plast hele veien rundt, så den tåler å falle i bakken og litt vann (ikke rundt knappene da)

 

Jeg anbefaler deg å sjekke litt opp i de gamle nokia telefonene. Ikke kjøp nokia 5500 selv om den er kjent for å tåle litt, den har ikke fått gode kritikker (les anmeldelsene av brukere på amobil.no)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, jeg er ny på dette forumet, og ganske grønn når det kommer til mobiltelefoner. For å si det sånn, så sitter jeg med en Nokia 3410 fra 2003 enda...

Uansett, tiden er moden for å skifte mobil, men ikke hvilken som helst mobil.

 

Mobilen jeg vil ha må tåle en del natur og det som måtte høre til der: vann, sand, o.s.v.

Dette på grunn av at jeg skal studere 4 måneder på Bali, så 4 måneder i Brasil.

Lang levetid på batteriet er også ett pluss, i tillegg til muligheter for å spille mp3'er. Ellers må den ha standardforksjoner som huskelapper, vekkeklokke og stoppeklokke. Internett er ikke det viktigste...

 

Jeg leste en test fra 2008 at Samsung M110 skulle være en mobil for meg. Stemmer dette? Testen er fra i fjor, og på et år kan mye forandre seg i mobilverdenen.

 

Håper noen kan hjelpe meg snart,

så takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Den nylig annonserte Nokia 3720 burde passe deg.

http://www.amobil.no/artikler/nokias_robus...offisiell/70762

Bør dukke opp i butikkene i begynnelsen av september.

 

Takk for svaret, -blo-, men jeg drar 17 August.

 

 

Du har også Samsung sin B2100 som er arvtageren til M110 om jeg ikke sleiver helt nå...

 

Takk til dere også, glennandre og NoKeR.

 

-Edit:

Jeg vil legge til at GPS kanskje ikke hadde vært dumt å ha, siden jeg skal bevege meg i ukjent territorium, men hvordan vil GPS fungere på Bali? Det er vel heller usikkert...

Endret av sangofe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...