Gå til innhold

Nytt objektiv til mitt Nikon D40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På D40 vil du ikke få autofokus med objektivet du linker til. Du vil derimot ha dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=76891 som er en nyere versjon av samme objektiv med fokusmotor.

 

Edit: Quoter forøvrig meg selv om det objektivet:

 

Jeg har en eldre versjon av Sigma-zoomen du nevner - uten HSM-motor. For prisen er ikke skarpheten noe å klage på - derimot opplever jeg byggkvaliteten som svært dårlig. Zoomringen er vond å vri, og vanskelig å få innstilt nøyaktig, og på manuell fokus er fokusringen løs og vrir seg ved små rystelser.

 

Ser at PMnormal ikke er enig med meg om byggkvaliteten. Selvsagt er byggkvaliteten helt grei ifhl. til pris, men jeg mener det er verdt å betale litt mer for å få en langt bedre zoomring, mindre plastfølelse og på kjøpet bedre optiske egenskaper (aka. et dyrere Sigma eller et Nikon-objektiv).

Endret av operg
Lenke til kommentar
hva er forskjellene mellom det gamle og den VR versjonen da? hva er egentlig VR også? er det merkbar forskjell?

9476975[/snapback]

VR er antishake, så det er stor forskjell på en telezoom med og uten VR. Jeg kan ikke i min beste fantasi forstå at en Nikon-bruker skulle velge noe annet enn den zoomen i den rimelige prisklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...