Überadri Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Finnes det noe tilsvarende tegnkart (Windows' lille program hvor man kan se alle tegnene i en font) for Mac? Irriterende å måtte åpne Word for å skrive ®©●Σ og andre rare tegn.
Trynemjoel Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 (endret) System Preferences - > International - > Input Menu Huk av "Show Input Menu Bar" og du vil få et Norge-flagg som du kan velge paletten fra om du huker av Character Palette i Input Menu Eller lag en snarvei/benytt deg av den eksiserende snarveien i Keyboard-menyen. Endret 14. september 2007 av Trynemjoel
overagnar Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 En kjekk liten hurtigtast for å åpne tegntabellen er ALT+CMD+T.
Überadri Skrevet 20. september 2007 Forfatter Skrevet 20. september 2007 Sorry at jeg var treig med å svare, men tusen takk, akkurat det jeg lette etter!
Jesper Karsrud Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 En kjekk liten hurtigtast for å åpne tegntabellen er ALT+CMD+T. 9536747[/snapback] I hvilke programmer skal dette funke?
thomassit0 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 En grei widget med alt av tegn osv, heter CharacterPal. Den er ganske grei, den viser hvilke taster du skal trykke og.
overagnar Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 En kjekk liten hurtigtast for å åpne tegntabellen er ALT+CMD+T. 9536747[/snapback] I hvilke programmer skal dette funke? 9542585[/snapback] Hirr, jeg merka selv i dag at det ikke er alle programmer den funker i, deriblant Pages, men i alle andre jeg har prøvd funker det - uansett, er ikke verre enn å trykke på Rediger/Edit i menylinja og velge Tegntabell.
Jesper Karsrud Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 (endret) Hmm, får det ikke til å funke i Word heller jeg da. Ikke finner QS eller Spotlight noe heller, virker ikke som det er en app i det hele tatt. Irriterende å måtte ha et norsk flagg oppe på menylinja hele tiden, men sånn får det bli. Evt. kan jeg jo bare F8 -> Int for å åpne internasjonalt valgpanel og åpne det når det trengs. Men litt irriterende at det ikke er like lettvint som på Windows uansett. Edit: Den Widgeten var ikke helt god, synes jeg. Litt for mangelfull når det kom til tegn, burde hatt muligeten for å se de man ikke nødvendigvis har tastatursnarvei til også. Endret 21. september 2007 av Jesper Karsrud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå