Gå til innhold

Bioshock Windows Vista error [Løst]


Anbefalte innlegg

jeg kjører Bioshock på Stasjonær PC-en uten problemer! = Xp

 

men da jeg skal instalere den på bærbar PC-en min som er vista Biz så kommer denne feilmelinga opp:

 

C:\Program Files\2K Games\BioShock\Builds\Release\BioShock.exe

 

Programmet kunne ikke starte fordi programmets sidestillingskonfigurasjon er feil. Se

programmets hendelseslogg for nærmere informasjon.

 

ja hvor ligger denne hendelsesloggen da?

 

noen som har hatt det samme problemet?

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette mener du?

 

Du har ikke tilfeldigvis 64 bits vista installert ?

da vil 32 bits drivere (herunder flash drivere) kjøres av wow (windows on windows)emulator/oversetter/konverterer mellom 32 og 64 bit miljø.

og havner i i en egen mappe som heter syswow64.

 

windows vil søke etter dll filer på en speisell måte;

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms682586.aspx

 

1. først går en til mappen der applikasjonen lastet fra,

2. system mappen,(system32)

3. windows mappen

4. nåværende mappe

5. mappen som er beskrevet under path variabelen.

 

Med andre ord så vil falsh aldri finne den korrekte stien, siden den ikke er spesifisert.

 

I tillegg har du en per applikasjons mappe som er spesifisert under

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths

 

anyway...du har et par alternativer..du kan enten endre path variabelen, men da vil load tiden bli lang naturlignok.

 

enkleste vil derfor være å kopiere hele macromed mappen fra syswow64 til C:\Windows\system32

 

etter sigende vil install programmet virke da

 

http://www.velocityreviews.com/forums/t493...ave-player.html

 

dette skjønte jeg ikke en dritt av.. men jeg har 32 bit

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg kjører Bioshock på Stasjonær PC-en uten problemer! = Xp

 

men da jeg skal instalere den på bærbar PC-en min som er vista Biz så kommer denne feilmelinga opp:

 

C:\Program Files\2K Games\BioShock\Builds\Release\BioShock.exe

 

Programmet kunne ikke starte fordi programmets sidestillingskonfigurasjon er feil. Se

programmets hendelseslogg for nærmere informasjon.

 

ja hvor ligger denne hendelsesloggen da?

 

noen som har hatt det samme problemet?

9467149[/snapback]

 

 

Jeg har samme problemet gitt.... prøver å sjekke om kopiering av dll filer veggimellom funker:P

 

skal sjekke innom når jeg har funnet en løsning;)

 

Vært enklere om feilmeldinga hadde vært engelsk, men jeg tviler på

at det blir oversatt som "sidepositioningconfiguration" ...

Lenke til kommentar

Har denne meldingen et feilnummer?

 

Jeg søkte litt på google, og tror kanskje at feilmeldingen kan oversettes til "The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log for more details." Det er sikkert lettere å få litt hjelp hvis du søker på google ved å skrive på engelsk.

 

Har du forresten lastet ned nyeste driver? Du kan laste det ned her.

Lenke til kommentar

Bra at du fant ut av det :)

 

Jeg fant litt informasjon fra et forum hvis noen fortsatt har problemer med Bioshock. Kankje dette kan være til noe hjelp:

 

" I couldn't start the game at all, because it gave me an error (I use Vista) that "side-by-side configuration" wasn't properly set. The solution is to download an update from Microsoft called VCRedist (some kind of Virtual C++ Studio redistributable). Then, you have to reboot."

Lenke til kommentar

jeg fant det ultimale løsninga :D nå spiller jeg Bioshock glatt! spillt 2 capitler uten noe slakt feil :D

 

aller først.. slett Bioshock fra systemet, etter du har avinstalert kjører du DiskCleaner\ Ccleaner!

 

1) Gå til http://support.microsoft.com/default...b;en-us;290301 og download Windows Installer Cleanup Utility.

 

2) Install utilityen.

 

3) fin den via Start menu, søk på Windows så finner du den fort.

 

4) En liste med programmer skal komme opp. Søk etter C++,og klikk på den får å avinstalere den, finnes den ikke på lista så følger du bare guiden videre.

 

5) Etter avinstaleringen, åpen opp Bioshock DVD under VS Redist mappe og kopier vcredist_x86.exe ut på skriveborde.

 

6) Høyre klikka og velg kjør som Administrator, og følg videre instrukser.

 

7) Nå skal det gå

 

dette fikk i allefall min Bioshock til å fungere :D husk også å ha Nyeste DirextX på PC-en, den finner dere her: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

 

lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg fikk Bioshock til å kjøre.. men det er bare tull å spille det på en bærbar.. da man trenger UTROLIG med krefer.. lagga bare noe enoromt! bruker desuten opp baterie på PC-en 100 ganger fortere enn normalt også, ikke noe kult å brife med bioshock på en 45 min buss tur når bateriet bare virker i 15 min :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...