Gå til innhold

52 grader på idle


ss1108

Anbefalte innlegg

Er ikke det veldig høyt? Har en Q6600 med stock kjøler.

Det bør da ikke være så høyt? Har jeg antaglig missa litt med kjølepastaen under montering eller noe slikt?

Hva er vanlig temp på en Q6600 på idele og max load med stockkjøler?

Har ikke klokket (enda :cool: )

Endret av ss1108
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min 6700 er tempen ca 63C på 2990MHz loade. Men eg måtte inn i bios for å få opp turtallet på standar kjøleren, den var "bare" 1300rpm. Nå er det bedre, ligger på 1700rpm.

Les manualen, har gigabyte P35-DQ6 bios F5.

En ting til, høret du 4 klikk da du monteret kjøleren, la du på as5, eller har du den vanlige.

Eg fikk ikke på min som følgte med Q6700, måtte bruke en annen eg hadde liggende.

Lenke til kommentar

Q6600 er veldig varm, du vil ligge rundt 50 grader C på idle og noe mer på load. Festeordningen på 775 er idiotisk. Det skal si klikk (x1 x2?) når du dytter ned taggen ned i hovedkortet på festeanordningen, men kjøleren sitter fortsatt dårlig. Festeplaten til prosessoren har en tendens til å bøye seg, så du får bedre kontakt om du tar den av. Med min gamle Socket A AMD ble kjøleribben varm, jeg sliter med å få til dette med min

q6600. Skal gjøre alt på nytt for å se om det hjelper. Om du går på "Arctic silver" sine hjemmesider ser du hvordan man skal legge på kjølepasta. Tror du heller skal følge deres råd enn å fylle hele varmesprederen jevnt med pasta. Skulle gjerne byttet ut min B3 med B0 da B3 blir varmere og tåler mindre varme.

Lenke til kommentar
Q6600 er veldig varm, du vil ligge rundt 50 grader C på idle og noe mer på load.

- ja men 67-68 på full load...er dette uvanlig med full load på alle 4 kjerner eller er det noe med vifta da?

 

Festeordningen på 775 er idiotisk. Det skal si klikk (x1 x2?) når du dytter ned taggen ned i hovedkortet på festeanordningen, men kjøleren sitter fortsatt dårlig.

- Sleit en del ja. Av og på flere ganger. Holdt på i tre kvarter og da hadde kanskje kjølepastaen stivnet?

 

Festeplaten til prosessoren har en tendens til å bøye seg, så du får bedre kontakt om du tar den av. Med min gamle Socket A AMD ble kjøleribben varm, jeg sliter med å få til dette med min q6600.

- Kjøleribben er ikke varm. Under kroppstemeratur. Hvordan får jeg av festeplaten?

 

Skal gjøre alt på nytt for å se om det hjelper. Om du går på "Arctic silver" sine hjemmesider ser du hvordan man skal legge på kjølepasta. Tror du heller skal følge deres råd enn å fylle hele varmesprederen jevnt med pasta. Skulle gjerne byttet ut min B3 med B0 da B3 blir varmere og tåler mindre varme.

- Skulle gjerne hatt G0 og ikke B3 ja..

 

9459945[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...