Gå til innhold

Ny SpillPC fra Netshop? ca 20K *bestilt* :D


Anbefalte innlegg

Flott PC mjau.

 

Men jeg må spøre om en ting: Hvorfor har du valgt Windows XP som OS? En PC som den du har konfigurert er mer enn kapabel til å kjøre Vista like bra som XP (kanskje bedre?). Vista er også et bedre OS, og faktisk billigere enn XP (ultimate er et par hundrelapper dyrere). Når du kjøper et skjermkort som 8800GTX regner jeg med du spiller nyere spill og er glad i grafikk. Ved å velge XP går du glipp av DX10. Når du velger 32-bits OS vil du heller ikke få utnyttet alt minnet, kun ~3 GB (som i og for seg er mer enn nok).

 

Jeg bare nevner dette i tilfelle det var noe du ikke var klar over, slik at du har muligheten til å sende mail til Netshop og få byttet før det er for seint. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har debattert XP kontra Vista (både med meg selv og andre), og kom frem til følgende;

 

-Skal kjøre dualboot med XP Pro 32 bit og Vista 64 bit etterhvert (innen jul i alle fall)

-Har kun XP Home edition til laptopen for øyeblikket

-Lettere og sette opp dualboot når XP er installert først

 

Så planen er og kjøpe 64 bit Vista senere i år, for å kunne utnytte 4GB minne og DX10 spill fullt ut. Men også ha XP (og ett 32 bit OS) for full kompabilitet med eldre spill og programmer. Sikkert ikke så mange ting jeg ville hatt problemer med, men jeg safer ;)

 

Men takk for omtanken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...