Gå til innhold

TV eller prosjektor til ca 10000,-?


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt på å kjøpe enten TV eller prosjekter da jeg er lei av å spille ps3 på crt-skjerm. Derfor lurer jeg på om jeg burde kjøpe meg TV eller prosjektor. TVen må i så fall være minimum 37". Den kommer i utgangspunktet til å bli brukt til ps3 og film. Har kabel-tv for øyeblikket, men det er ikke de beste signalene så mtp. hd-tv er det ikke ideelt. Det jeg da har tenkt på er å evt. kjøpe prosjektor og sette lerretet over den gamle tven slik at jeg slipper å ordne noe på surround-anlegget.

 

Kan noen anbefale et par TVer og prosjektorer i denne prisklassen?

 

Hvordan fungerer prosjektoren til f.eks. tv-titting? Har den andre ulemper jeg burde vite om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå tenkt på å kjøpe enten TV eller prosjekter da jeg er lei av å spille ps3 på crt-skjerm. Derfor lurer jeg på om jeg burde kjøpe meg TV eller prosjektor. TVen må i så fall være minimum 37". Den kommer i utgangspunktet til å bli brukt til ps3 og film. Har kabel-tv for øyeblikket, men det er ikke de beste signalene så mtp. hd-tv er det ikke ideelt. Det jeg da har tenkt på er å evt. kjøpe prosjektor og sette lerretet over den gamle tven slik at jeg slipper å ordne noe på surround-anlegget.

 

Kan noen anbefale et par TVer og prosjektorer i denne prisklassen?

 

Hvordan fungerer prosjektoren til f.eks. tv-titting? Har den andre ulemper jeg burde vite om?

9452231[/snapback]

du burde ikke kjøpe prosjektor fordi det er ikke så spesielt bra bilde når du bare skal bruke 10000kr det er ikke noe bedre enn en bra crt kjøp heller en lcd hvis du skal spille playstation3

Lenke til kommentar
Så det har ikke noe å si om det er 720p på prosjektoren? Hvor lyst kan det være i rommet før bildet begynner å bli dårlig med prosjektor?

9463780[/snapback]

det spørs på lysstyrken på prosjektoren og lærette

det skal ikke veldig mye lys til

i lyse rom er lcd best

lcd eller plasma er bedre enn prosjektor i samme priskaklasse, men du får mer størelse uten og måtte betale for mye med prosjektor

Endret av robin1379
Lenke til kommentar
du burde ikke kjøpe prosjektor fordi det er ikke så spesielt bra bilde når du bare skal bruke 10000kr det er ikke noe bedre enn en bra crt kjøp heller en lcd hvis du skal spille playstation3

9463176[/snapback]

 

Dette er da tull for eksempel denne vil gi meget fint bilde til PS3, og min mening er at du får en bedre filmopplevelse med prosjektor enn tv :)

 

EDIT: Jeg så nå også at du tenker å bruke den som vanlig tv. Dette er selvsagt fullt mulig med prosjektor om du har en dekoderboks eller likn, men det kan gjerne være litt upraktisk.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Har nå tenkt på å kjøpe enten TV eller prosjekter da jeg er lei av å spille ps3 på crt-skjerm. Derfor lurer jeg på om jeg burde kjøpe meg TV eller prosjektor. TVen må i så fall være minimum 37". Den kommer i utgangspunktet til å bli brukt til ps3 og film. Har kabel-tv for øyeblikket, men det er ikke de beste signalene så mtp. hd-tv er det ikke ideelt. Det jeg da har tenkt på er å evt. kjøpe prosjektor og sette lerretet over den gamle tven slik at jeg slipper å ordne noe på surround-anlegget.

 

Kan noen anbefale et par TVer og prosjektorer i denne prisklassen?

 

Hvordan fungerer prosjektoren til f.eks. tv-titting? Har den andre ulemper jeg burde vite om?

9452231[/snapback]

Lenke til kommentar
Har nå tenkt på å kjøpe enten TV eller prosjekter da jeg er lei av å spille ps3 på crt-skjerm. Derfor lurer jeg på om jeg burde kjøpe meg TV eller prosjektor. TVen må i så fall være minimum 37". Den kommer i utgangspunktet til å bli brukt til ps3 og film. Har kabel-tv for øyeblikket, men det er ikke de beste signalene så mtp. hd-tv er det ikke ideelt. Det jeg da har tenkt på er å evt. kjøpe prosjektor og sette lerretet over den gamle tven slik at jeg slipper å ordne noe på surround-anlegget.

 

Kan noen anbefale et par TVer og prosjektorer i denne prisklassen?

 

Hvordan fungerer prosjektoren til f.eks. tv-titting? Har den andre ulemper jeg burde vite om?

9452231[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg har et meget godt tips når det gjelder projektor til den prisen! Hvid du går inn på Serviceavdelingen sin nettside, vil du se en projektor som selges til 7995! Prisen på denne da den kom i fjor var på 25000! Den har fått meget gode kritikker i bl.a. Lyd&Bilde og jeg tror ikke du finner bedre projektor til denne prisen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har et meget godt tips når det gjelder projektor til den prisen! Hvid du går inn på Serviceavdelingen sin nettside, vil du se en projektor som selges til 7995! Prisen på denne da den kom i fjor var på 25000! Den har fått meget gode kritikker i bl.a. Lyd&Bilde og jeg tror ikke du finner bedre projektor til denne prisen! :thumbup:

9464773[/snapback]

 

Du tenker på VPLHS60?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har et meget godt tips når det gjelder projektor til den prisen! Hvid du går inn på Serviceavdelingen sin nettside, vil du se en projektor som selges til 7995! Prisen på denne da den kom i fjor var på 25000! Den har fått meget gode kritikker i bl.a. Lyd&Bilde og jeg tror ikke du finner bedre projektor til denne prisen! :thumbup:

9464773[/snapback]

Må si jeg får litt "reklameassosiasjoner" av det her, men jeg skal sjekke den ut.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har et meget godt tips når det gjelder projektor til den prisen! Hvid du går inn på Serviceavdelingen sin nettside, vil du se en projektor som selges til 7995! Prisen på denne da den kom i fjor var på 25000! Den har fått meget gode kritikker i bl.a. Lyd&Bilde og jeg tror ikke du finner bedre projektor til denne prisen! :thumbup:

9464773[/snapback]

 

Du tenker på VPLHS60?

9464808[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler DENNE som jeg har selv :thumbup:

9472109[/snapback]

 

voldsomt propaganda du driver for bakprojeksjonstvene til sony for tiden da ? Er det noen grunn til det ? dessuten er dem 40 cm tykke og ikke 30 cm tykke :)

9483882[/snapback]

 

 

:D Propaganda? 3 innlegg? Nei, nå tuller du vell?

Er nå bare mitt forslag til trådstartere, og utover det, ikke noen annen grunn enn at jeg er kjempefornøyd med min skjerm :)

 

Litt OT:

For ca 8-9 mnd siden var det mye diskusjon rundt akkurat disse skjermene på div. fora, og de fleste var enig om at det var et mye bedre kjøp enn både plasma og Lcd til samme pris.

 

 

Stiller meg derfor litt undrende til at folk er så opptatt av Plasma/Lcd-skjermer, og bare avfeier projeksjons-skjermer sånn helt uten videre.

 

Hvis folk roter rundt litt selv og leser tester mm, kan det hende de blir rimelig overrasket over hvor mye man får for pengene kontra "flat-skjermer"

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...