Gå til innhold

Hjelp til valg mellom Bærbar PC'er.

M0W0

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Har også postet dette under "Hjelp til kjøp og salg av PC" forumet, for å få mer respons.)

Skal kjøpe meg en bærbar PC til 12-15k. Den skal hovedsakelig brukes til 3D Studio Max, men også fungere godt til andre arbeidsoppgaver og spill.

Har sett meg ut spesielt denne modellen, men har vansker med å bestemme meg.

Zepto Znote 6625WD nVidia®8600 m/512MB

http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=49103

Oppgraderinger/endringer:

CPU: Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB 800 4MB CACHE BOXED Dual Core

Minne 1: OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15)

Minne 2: OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15)

Harddisk: Samsung 160GB 2, 5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM160JI, silent seek M60

Ekstra: Veske à 175.-

Totalt: 13 607,-

Har lest at denne er en god konkurrent:

Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa

(inkludert tilsvarende oppgraderinger/endringer som Znote 6625 over.)

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....q=st%3a10519714

Hvilken bør eg kjøpe, og hvorfor ?

Er det noen andre PC'er som kan måle seg med disse ?

Mvh. Morten !

Videoannonse
Annonse
Skrevet
(Har også postet dette under "Hjelp til kjøp og salg av PC" forumet, for å få mer respons.)

Skal kjøpe meg en bærbar PC til 12-15k. Den skal hovedsakelig brukes til 3D Studio Max, men også fungere godt til andre arbeidsoppgaver og spill.

Mvh. Morten !

9443026[/snapback]

Skrevet

Har ikke personlige erfaringer med noen av disse. Men, all den tid begge er konfigurert likt, er det i bunn og grunn et spørsmål om smak og behag og pris. Et tips vil likevel være å undersøke om det er forskjeller i tilkoblingsmuligheter. Har de begge dvi, hdmi, samme antall usb-porter osv. For øvrig har begge disse maskinene sine egne tråder her på forumet. Les disse for å se om det er en av maskinene som synes å være mer plaget med feil enn den andre.

Skrevet

Mvh. Morten !

9443026[/snapback]

Dersom du er ute etter en bærbarspill pc har jeg hørt at dell har en veldig bra en. tror den heter xps. Den skal i allefall ha et ge7950kort som er bedre en ge8600gt.

Skrevet

Har sett på Dell XPS, men den blir litt i dyreste laget. I tillegg går det ikke an å fjerne Vista som jeg ikke trenger.

Har lest i noen timer her på forumet, og synest at IFL90+ virker som det beste kjøpet. Den er 1000-1500,- billigere og har bedre batteri. Mange har visst hatt problemer med å velge mellom disse PC'ene fø, og de fleste har gått for denne.

Noen grunner til at jeg heller bør velge Znote 6625, eller andre PC'er ?

Skrevet

er i just samme knipe MOWO.. har etter mye om og men nærmet meg zeptoen of ilf90+. (dog er tvilen fremdeles tilstede).

jeg liker personlig designet på zeptoen bedre, og har fått et inntrykk (gjennom diverse tråder) at det er færre alvorlige klager på zepto maskinen, men det kan godt være en misforståelse fra min side..

har også blitt anbefalt netshop av en rimelig pc kyndig kamerat som varsvært fornøyd med sin zepto (forgjengeren til 6625'en tror jeg) og fikk god hjelp av support når han trengte det..

må nok myse og sutre noen timer til, da jeg bør ha bestillt innen dagens slutt.. det var en duell tråd her et sted tidligere som jeg skulle likt å se det bli noe mer utav..

Skrevet
er i just samme knipe MOWO.. har etter mye om og men nærmet meg zeptoen of ilf90+. (dog er tvilen fremdeles tilstede).

jeg liker personlig designet på zeptoen bedre, og har fått et inntrykk (gjennom diverse tråder) at det er færre alvorlige klager på zepto maskinen, men det kan godt være en misforståelse fra min side..

har også blitt anbefalt netshop av en rimelig pc kyndig kamerat som varsvært fornøyd med sin zepto (forgjengeren til 6625'en tror jeg) og fikk god hjelp av support når han trengte det..

må nok myse og sutre noen timer til, da jeg bør ha bestillt innen dagens slutt.. det var en duell tråd her et sted tidligere som jeg skulle likt å se det bli noe mer utav..

9445727[/snapback]

Jeg liker også designet på Zepto bedre, men det kommer litt lenger ned på prioriteringslista mi. Har faktisk funnet flere som klager på Zepto enn ILF90+ her i forumet. Det kan godt være tilfeldig, men Zepto hadde visstnok problemer med bios og høye temperaturer. Dette kan ha vert kort tid etter release, og blitt fikset til nå.

Post her hva du bestemmer deg for og hvorfor. Skal selv si ifra om jeg kommer over viktig info e.l.

Mvh. Morten

Skrevet

Bestemte meg for IFL90+, og bestilte den tildligere i dag. Jeg sparte omtrent 1000-1500,- ved å kjøpe den i forhold til Znote i tillegg til at den har bedre batterikapasitet. Jeg brukte pengene jeg sparte på bedre CPU, ryggsekk, mus, musematte og kjølematte.

Takk for hjelp folkens !

Mvh. Morten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...