Gå til innhold

Stille spill-utvikling PC til 25k?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter en utvikler PC til ~25.000 som skal brukes til å utvikle spill.

Den skal samtidig brukes som kontor-pc og bør derfor være relativt stillegående.

Jeg har sett på Dell sin XPS serie og liker det jeg ser, men er usikker på hva som finnes av andre gode ferdigbygde alternativer.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet

Apple Mac Pro. Firekjernersoppsett med 4/8gb minne drar som bare pokker. Stillegående, stilren og kvalitetspreget. Kjører windows hvis du har behov for det. Får de for ca. 25k greit specca.

TH

Skrevet
Apple Mac Pro. Firekjernersoppsett med 4/8gb minne drar som bare pokker. Stillegående, stilren og kvalitetspreget. Kjører windows hvis du har behov for det. Får de for ca. 25k greit specca.

9436030[/snapback]

Takk for tipset! :-)

Har faktisk vurdert det, men det er enkelte ting i firmaets lisens innkjøp som gjør det billigere å kjøpe lisenser for Windows enn for OSX, dermed har jeg mindre cash å rutte med i forhold til hardware.

Jeg kan vurdere å kjøre Bootcamp med XP/Vista på en sånn maskin, men det betyr at jeg trenger en lisens for det også som ikke ligger i pakkeprisen.

Spørsmålet: Kan den da konkurrere med en Dell XPS 710 på grafikk-hastighet?

:hmm:

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet

Det vil jeg tro.... Den støtter alle de nye skjermkorta fra Nvidia/ATI, og kan leveres fra fabrikken med følgende kombinasjoner:

NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB (single-link DVI/dual-link DVI)

2 x NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB

ATI Radeon X1900 XT 512MB (2 x dual-link DVI)

3 x NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB

4 x NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB

NVIDIA Quadro FX 4500 512MB, Stereo 3D (2 x dual-link DVI)

Forøvrig koster en OS-X lisens 800 kr (men er selvfølgelig inkludert ved kjøp av maskin), så du må i utgangspunktet bare ut med penger for en Windowslisens... Kjører du via Parallells/VMware kan du emulere Windows inne i OS-X... Da mister du ca. 15% ytelse; greit nok hvis man ikke skal kjøre HEAVY applikasjoner under Windows.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...