bobafett Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Har en eldre pc som jeg bruker som filserver. Har tidligere brukt ClarkConnekt på denne, men nå har jeg byttet til Debian. Skal installere ssh og bruker apt-get til dette. Kjører denne kommandoen: apt-get install -y ssh ...og får følgende melding: Reading package lists... DoneBuilding dependency tree... Done The following extra packages will be installed: openssh-server Suggested packages: ssh-askpass rssh molly-guard The following NEW packages will be installed: openssh-server ssh 0 upgraded, 2 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B/223kB of archives. After unpacking 602kB of additional disk space will be used. Media change: please insert the disc labeled 'Debian GNU/Linux 4.0 r0 _Etch_ - Official i386 NETINST Binary-1 20070407-11:29' in the drive '/cdrom/' and press enter Mitt store problem her er at jeg ikke lenger har denne cd'en. Hvorfor installeres ikke ssh fra nettet ved bruk av apt-get.
Lufen Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Det er mest sannsynlig fordi den har blitt lagt til i sources.list Du kan endre det ved å endre på filen /etc/apt/sources.list
bobafett Skrevet 3. september 2007 Forfatter Skrevet 3. september 2007 Glimrende! Tusen takk for lynraskt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå