Gå til innhold

Maskinen starter ikke etter bios oppdatering


Dekata

Anbefalte innlegg

Følgende hardware:

 

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

Hiper Type-R strømforsyning 580W

 

Maskina var noe ustabil så ville oppdatere bios for å se om dette hjalp. Brukte Asus Update, versjon 0608 lå inne. La inn versjon 0703, fikk ingen feilmeldinger. Restarte så maskina. Her stopper den ved før jeg kan taste tab eller del for å entre bios.

 

Prøvd å resete bios på hovedkortet,men dette hjalp ikke.

 

Forslag noen..?

 

EDIT

 

Har nå prøvd med en Core 2 Duo E6400 og dette fungerer bra! Så det virker som hk og cpu har litt problemer med bios versjonen.. Men den vil jo ikke fungere med den nyeste bios versjonen.

Hva gjøres da?

Endret av Dekata
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha googlet "P5N-E SLI" og "0703" fant jeg en del folk som hadde lignende problemer. De hadde flashet tilbake til en tidligere versjon, og løst problemene på den måten. Mulig at 0703 er noe ustabil.

 

Du bare henter ned nest siste versjon (eller tidligere) av BIOS, og flasher på samme måte som du gjorde tidligere.

Lenke til kommentar

Som sagt så hadde jeg den neste siste biosen inne fra før, og denne skulle i følge hjemmesidene til Asus støtte E6750. Men det gjorde den jo ikke på min maskin i alle fall.

 

Noen tidligere bios versjon har ikke støtte for E6750 i følge Asus, så da er det vel ingen vits å prøve disse..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...