El chico Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Hei Da bildemengden begynner å bli stor har jeg valt å endre litt på mappestrukturen for lettere å ha oversikt. Problemet er da at Lightroom ikke finner bildene. Kan klikke i "folder" i lightroom og lokalisere filene, men dette tar laaaaaaang tid. Er det en raskere måte å få Ligtroom til å automatisk søke opp alle bildene? Chico
Beej80 Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 (endret) Hei. Er litt på tynn is her når jeg kommer med disse 2 forslagene. Var borti å 'miste' noen bilder i Lightroom som jeg måtte lokalisere igjen for en stund siden. (Før v1.1). Nr 1: Velg "Library" og "Syncronize folder" og velg den laveste mappen i strukturen. Hos meg "2007" (Jeg sorterer etter år og så finere inndeling under år igjen). Husk å fjerne merkingen på "Remove missing files from catalog". De andre får du selv vurdere om du vil ha på eller ikke. Nr 2: Prøv å merke alle "missing files" og velg en katalog høyere på treet der alle bildene ligger. I teorien skal Lightroom da scanne alle mappene og forhåpentligvis finne bildene. EDIT: Det KAN være en tanke å ta backup av "catalog" og bildene FØR du prøver noe av dette. Mvh, Beej80 Endret 5. september 2007 av Beej80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå