ttorneby Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 Hei! Vi er en gruppe studenter på UiA som skal designe et kamerastativ som har som oppgave å holde kameraet helt stabilt ved for eksempel filming i båt. I første omgang er vi interessert i å høre om noen av dere har benyttet slikt utstyr tidligere, og om kanskje noen kunne tenke seg å stille til et lite intervju (personlig/PM/mail) for å kartlegge hvilke svakheter og styrker slikt utstyr har. Kunne noen tenke seg å hjelpe oss, er det bare å sende meg en PM! Skulle noen ha noen gode eksempler på produsenter av slikt utstyr er vi takknemmelige for det og
Kimbara Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Hei! Vi er en gruppe studenter på UiA som skal designe et kamerastativ som har som oppgave å holde kameraet helt stabilt ved for eksempel filming i båt. I første omgang er vi interessert i å høre om noen av dere har benyttet slikt utstyr tidligere, og om kanskje noen kunne tenke seg å stille til et lite intervju (personlig/PM/mail) for å kartlegge hvilke svakheter og styrker slikt utstyr har. Kunne noen tenke seg å hjelpe oss, er det bare å sende meg en PM! Skulle noen ha noen gode eksempler på produsenter av slikt utstyr er vi takknemmelige for det og 9416653[/snapback] Da må det jo bli noe i likhet med steadycam. Skal man ha et stativ som skal både stå stødig, og holde kameraet rolig i en båt, må man ha noe man kan montere fast til båten, samt vektstabilisering av selve kameraet. Det kan bli et stort og bælete stativ, men allikevel spennende. Jeg vet dog ikke om et slikt stativ allerede finnes på forbrukermarkedet.
chma Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 En mulighet er rett og slett vanlig stedicam. Ett alernativ jeg fant på nettet er MAKOHEAD http://www.makohead.com
ThorU Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Det finnes mange løsninger på steadycam, er bare å google
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå