Gå til innhold

Emoze push mail fra Gmail


release

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du prøvd gmail programmet for mobiler da?

9420100[/snapback]

 

tenker du på via nettleseren? Dette vil jo da ikke være push, samme om man setter opp gmail via telefonens epostklient.

 

Har selv forsøkt å få satt opp min W880i uten hell.

Når jeg forsøker å få tilsendt automatiske oppsett får jeg en feilmelding: "timeout SMS configuration was not sent!" Når jeg derimot prøver å skrive inn innstillingene manuelt er valget "Push e-post" under avanserte innstillinger grået ut og gir beskjeden "push e-post støttes for øyeblikket ikke av serveren"

 

edit: Fikk det til nå. Konfigurerte telefonen manuelt, gikk inn i innboks og valgte send/motta. Etter klienten hadde sjekket for nye meldinger fikk jeg spørsmål om å aktivere push e-post. Så nå fungerer det finfint : )

Endret av moridin
Lenke til kommentar
Har du prøvd gmail programmet for mobiler da?

9420100[/snapback]

 

tenker du på via nettleseren? Dette vil jo da ikke være push, samme om man setter opp gmail via telefonens epostklient.

 

Gmail har et eget mailprogram for mobil.

 

Når du åpner programmet, kommer du rett til innboksen din, og får se om du har nye e-poster.

 

Jeg vet ikke helt hva definisjonen på "push" e-posttjeneste er, men gmail-programmet duger bra for meg.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva definisjonen på "push" e-posttjeneste er, men gmail-programmet duger bra for meg.

9423287[/snapback]

 

Hele poenget med push mail er at mailen blir dyttet rett inn på telefonen i stedet for at du må åpne et program og be det om å sjekke mailen din. Med push mail blir eposten levert på samme måte som SMS.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva definisjonen på "push" e-posttjeneste er, men gmail-programmet duger bra for meg.

9423287[/snapback]

 

Hele poenget med push mail er at mailen blir dyttet rett inn på telefonen i stedet for at du må åpne et program og be det om å sjekke mailen din. Med push mail blir eposten levert på samme måte som SMS.

 

-snubbel

9423478[/snapback]

 

 

Da vil jeg tro at det funker om du kobler det via www.mail2web.com.

 

Du finner sikkert instruksjoner om du googler: gmail mail2web mobile

eller lignende

Lenke til kommentar
Da vil jeg tro at det funker om du kobler det via www.mail2web.com.

 

Du finner sikkert instruksjoner om du googler: gmail mail2web mobile

eller lignende

9430034[/snapback]

 

mail2web er jo såvidt jeg har skjønt en tredjeparts webmailløsning for epostkontoer hvor man ikke har dette. Når man bruker deres mobilklient er det fortsatt ikke push, men pull. Man sjekker manuelt ved å velge oppdater i klienten for å hente ny epost.

 

Med pushmail vil mailserveren sende beskjed til klienten om at det er ankommet ny epost, så vil mailklienten laste ned eposten og vise at det er kommet ny epost omtrent på samme måte som man viser ny sms.

Lenke til kommentar

Saken er vell at mail2web tilbyr en exchange konto, og på nyere (dyre) telefoner kan man ta i bruk exchange applikasjoner som gir pushmail. Men det avhenger igjen av at man installerer programvare for å koble seg opp mot exchange på telefonen. Uansett får man nok ikke exchange programvare til k800i.

Lenke til kommentar

Hei release!

 

Eg prøvde med min SE k800iv uten å få det heilt til.Men,om du gir informasjon om instillingane dine steg for steg.Og innstillingane for epost som ein legger inn manuelt eller kan få tilsendt fra mobiloperatør eventuelt Telenor og Netcom.

 

Men, om moridin har fått det til med sin W880i trur eg det burde gå med K800i også.Ville kanskje ikkje tru at epost funksjonaliteten er så ulik uten at eg faktisk har prøvd det.Han kunne kanskje postet sine innstillinger så vi kunne fått samanligne dei?

 

Trur enten at vi har lagt inn noen feil instillinger eller at epost-oppsettet på mobilen er litt feil.

 

Siden Netcom er mobilnettet eg sokner til men,eg har noextra abb. på det eg prøvde å få til push på no. Sjekka eg ut epost instillingene noextra meinte eg måtte ha og kva epost-innstillinger Netcom har på sine sider.Dei samsvarte ikkje.Skal sende Noextra sin kundeservice ein epost og be om innstillingane for epost manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...