Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rart skjermbilde under innstalering av windows?


Anbefalte innlegg

Prøver å legge inn vista på en ny pc med separat skjermkort, og etter at de første filene er lest inn, kommer en liten microsoft tids bar.

Rett etter att denne er ferdig går skjermen over i ett hvitt grønt bølgeaktigt mønster, samtidigt som at dvdspilleren og alt annet utenom viftene forholder seg stille.

Hovedkortet er ett ASUS P5WDG2 WS Professional, og skjermkortet er ett ASUS EN 7600GT.

 

Noen som har ett forslag til hva som skjer?

Har sett dette skjermbildet ved tildligere innstaleringer av XP, men jeg er ikke kar om å huske hva jeg gjorde for å komme ut av knipa. :blush:

Endret av Crow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet oppstår iallefall dersom du prøver å installere en upgrade version av Vista uten at der ligger en windows XP fra før, jeg fikk samme feil da jeg prøvde å legge inn en vista upgrade ved å boote fra CD'en.

 

Jeg la inn windows XP først, og så startet jeg Vista installasjonen fra XP, da fungerte det fint.

 

Du kan også installere XP på C disken, og legge inn vista på D disken og ha dualboot, da det er en del kompabilitetsproblem med vista, spessielt mellom BRUKEREN og vista, hehe. Jeg synest Vista er vanskelig å bruke for en som er vant til XP.

Lenke til kommentar

He he, problemer mellom brukeren og software er jeg ikke ukjent med nei. :blush:

 

Men i dette tilfellet er det en oem versjon som skal inn.

Tenkte å prøve om jeg fikk til ett raid oppsett, men først ville jeg se om ting var ok (noe de tydligvis ikke er).

 

Jeg skal prøve å legge inn en XP først, og så får vi se.

Om noen har andre årsaker så kom gjerne med de, prøver alt akkurat nå. :hmm:

Lenke til kommentar

Vel . da innstalerte jeg først en xp pro m/sp2. Og raid 0 (funket greit).

Startet opp igjen innstaleringen av Vista, og samme skjermbildet kom opp igjen (ser ut til at det er slik det skal være :hmm: ).

Bestemte meg for å vente litt mens jeg tenkte meg om, og så fortsatte innstalasjonen av Vista av seg selv. Fikk ikke opp muligheter for raid drivere etc, men det kommer sikkert an på at de allerede var lagt inn i forige OS.

Muligens var jeg forhastet (tok meg kansje ikke nokk tid) under de første forsøkene med ren Vista innstalasjon, men jeg ventet endel lengre der før jeg brøt av enn den tiden det tok etter att XP var lagt inn.

 

Nå gjenstår det bare å få alt til å fungere under vista, tusen takk for tipset om å prøve å legge inn xp først. Det løste i hvertfall mitt problem. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har også samme problemet. Men jeg får fortsatt det rare bildet selvom jeg har innst xp pro/sp2. og når jeg prøver å innstalere vista fra xp så får jeg beskjed om å starte fra cd-romen eller no sånt. Har også prøvd og tatt ut ram, men uten hell. Er det noen som har noen fler forslag til en løsning så vil jeg gjerne høre om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...